Annons

LCD skydd för canon 300D

Produkter
(logga in för att koppla)

JSL

Aktiv medlem
Efter digitalkursen idag (20/6) framkom ett intresse av att göra en gemensam beställning av ett skydd för displayen till Canon 300D. Skyddet finns att inhandla på:

http://www.daproducts.com/

Jag kan tänka mig att beställa en omgång om det finns några intresserade så delar vi på totalkostnaden.

/Johnny

Hej Johnny!
Jag hänger gärna på den beställningen.....det var jag som satt brevid dig på pendeltåget.

Mvh/Helena

Hej Johnny.

Om Du beställer, så behöver jag en extra till
Canon D10 (Universal. Eller: "da Oly Protector".

Sten

Beställning

Tänkte att jag gör en beställning den sista (30), så får vi se vad som inkommit tills dess om det inte är någon annan som har något annat önskemål.

/Johnny

Jag antar 300D är samma som 10D. Där ligger redan ett skydd utanpå LCD:n. Skulle du repa det så kan du köpa ett nytt av Canon. Det kostar inte mycket. Det ligger som en plasthinna över glaset.
När ni köper ert skydd så lägger ni bara ett skydd ovanpå ett annat skydd.

Lars

Lars Johnsson skrev:
Jag antar 300D är samma som 10D. Där ligger redan ett skydd utanpå LCD:n. Skulle du repa det så kan du köpa ett nytt av Canon. Det kostar inte mycket. Det ligger som en plasthinna över glaset.
När ni köper ert skydd så lägger ni bara ett skydd ovanpå ett annat skydd.

Lars

Mig veteligen så är det inte samma skydd då 300an och 10an inte har samma storlek på dem.

Dessutom vet jag inte vad du menar med inbyggt skydd ? Menar du att den transparanta glas/plasten går att tabort ?

/Johnny

Ja du kan beställa en ny hos Canon om den repas. Flera stycken på Fred Mirandas foto forum har bytt dem. Tror de kostade en 10 dollar.

Lars

Lars Johnsson skrev:
Ja du kan beställa en ny hos Canon om den repas. Flera stycken på Fred Mirandas foto forum har bytt dem. Tror de kostade en 10 dollar.

Lars
[/QUOTE

Säg du har ingen adress dit, hittar ingen när man söker.

/Johnny

Nu har jag beställt LCD skydden.

Förhoppningsvis så kommer de innan jag går på semester, dvs den 9:e juli. Återkommer när jag erhållit beställningen.

/Johnny

Johnny76 skrev:
Mig veteligen så är det inte samma skydd då 300an och 10an inte har samma storlek på dem.

Dessutom vet jag inte vad du menar med inbyggt skydd ? Menar du att den transparanta glas/plasten går att tabort ?

/Johnny

Ja det är en tunn plast-skiva som ligger över LCD redan från början. Där är alltså ett skydd redan.

Lars

Lars Johnsson skrev:
Ja det är en tunn plast-skiva som ligger över LCD redan från början. Där är alltså ett skydd redan.

Lars

Jo förvisso, men den är betydligt krångligare att byta, och uppenbarligen dyrare också.

Men tack för tipset.

Hittade denna diskussion idag, skulle vilja köpa en da only till 10D om du får någon över!

Mvh
Dave

Johnny76 skrev:
Jo förvisso, men den är betydligt krångligare att byta, och uppenbarligen dyrare också.

Men tack för tipset.

Hur kan det vara dyrare när man redan fått skyddet från Canon. Det ligger ju ovanpå LCD från början. Du lägger ju ditt nya skydd utanpå det för att skydda Canons original skydd. Du lägger inte det utanpå LCD.

Lars

Dave skrev:
Hittade denna diskussion idag, skulle vilja köpa en da only till 10D om du får någon över!

Mvh
Dave

Misstänkte att det skulle droppa in någon som du, har beställt några extra och du har nu tilldelats den sista.

/Johnny

Dave skrev:
ok, tack så mycket!! hur fixa det praktiska med betalning?

Mvh
Dave

Tja, du är egentligen enda "problemet" då du inte bor i Stockholm.. Säg du har inte vägarna förbi, annars så är det kanske tom billigare för dig att göra en egen beställning ?

/Johnny

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar