ANNONS
Annons

Lastolite bakgrunder med släp viker ihop sig

Produkter
(logga in för att koppla)

Jocke919

Aktiv medlem
Jag köpte häromdan en Lastolite hopfällbar bakgrund med släp, 1,8 x 2,1m + släp, svart/vit som jag trodde skulle bli perfekt för en mobil studio. Jag hade fått uppfattningen av att man bara behövde luta bakgrunden mot något så skulle den stå upp men det gör inte min, den bara faller ihop eller snarare viker ihop sig.

Jag antar att jag har fått en defekt vara men det vore ju kul och veta om ni som har nån bakgrund med släp framförallt den svart-vita om den kan stå själv lutad mot en vägg och om den skulle kunna tex stå lutad mot en stolpe.

Jag har en likadan bakgrund. Den är rätt känslig för hur man monterar tyget. Om det blir för spänt viker den ihop sig som du skriver. Men efter lite övning funkar det bra... Har även använt med mer vikt (extra tyg och klämmor) utan problem

Enklast är att lägga skärmen på golvet och montera tyget.

/Henrik

jag ska prova att montera tyget lite lösare. Men jag måste passa på att fråga om din bakgrund utan tyg är helt rak? min skevar lite längs diagonalen.

Jag har provat att motera tyget lösare (så löst att det blir skrynkligt) och nu går den ju att använda men den är fortfarande skev så man måste luta den minst en meter ifrån väggen.

Min bakgrund kan stå av sig själv utan problem om den är 20-30cm ut från väggen i nederkant.

Hur ser det ut om du lägger "skärmen" på golvet? Ligger den plant?

/Henrik

japp den ligger plant på golvet, ställer jag den för nära väggen kommer ett hörn att vrida sig ut (och motsatta hörnet in) men med lite avstånd mot väggen tynger den ner ner sig själv.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar