tidochblendare
Medlem
Har någon LASER-opererat sina ögon? Vad har det haft för effekt på tittandet i sökaren? Själv tänkte jag få bort närsynthet och brytningsfel på mitt fotoöga (vänstra), borde väl funka?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Linmajon skrev:
På >5cm avstånd ser jag helsuddigt.
tidochblendare skrev:
Har någon LASER-opererat sina ögon? Vad har det haft för effekt på tittandet i sökaren? Själv tänkte jag få bort närsynthet och brytningsfel på mitt fotoöga (vänstra), borde väl funka?
För kamerasökaren skall du ha bra syn på avstånd på ca en meter. Det gäller Nikon i alla fall, andra fabrikat kan ha valt andra avstånd.tidochblendare skrev:
Så frågan är, bra syn på långt håll, är det det som är åtråvärt när det handlar om att kolla i sökaren?
Jajjemän! Med linser ser jag skarpt från 5cm-oändligt, men jag är å andra sidan bara 41...xerxes28 skrev:
Där snackar vi närsynt!
Mina månadslinser kostar mig ganska exakt 2400:- per år inklusive allt och 2 riktiga, 40 minuters synundersökningar.andreasc89 skrev:
Vad kostar det att operera ögonen? Och vad kostar linser?
Linmajon skrev:
Mina månadslinser kostar mig ganska exakt 2400:- per år inklusive allt och 2 riktiga, 40 minuters synundersökningar.
Det gäller inte alla synfel. Jag har testat och provat linser åratal och även använt fast det inte varit ultimat (fåfänga antagligen) innan jag ens kom i närheten av hur jag ser med glasögon.Linmajon skrev:
Jag ser iaf. 2.0 i synskärpa med linser i. (Astigmatism+brytningsfel +5 dioptrier)
Dessutom blir det ju inga geometriska problem alls.
"inte alls så skarpa" är nog en sanning med modifikation isåfall. Enligt min optiker är det tvärtom.