Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

laptop för resor

Produkter
(logga in för att koppla)
Köp en beg MBP då. Eller MB. Det gjorde jag i vintras, 5000 kr för en ett år gammal. Så slipper du trassla med Win.

Fast var lite försiktig, massor av bluffannonser på Blocket. Bäst att hitta någon i närheten så man kan träffas.

Just för ändamålet att lagra bilder och maila köpte jag ganska nyligen billigaste Compaq/HP med 160 GB hårddisk för runt 2200, och installerade Ubuntu på den, och kör F-spot för bildimport, även om jag tror att Digikam kanske är ännu smidigare.
Iallafall fungerar det jättebra för ändamålet, och tangentbordet går att skriva på utan kramp. Brukar ha med den för att ta föreläsningsanteckningar också.

En MBP är för övrigt odödlig :)

Min följde med till Antarktis och Nya Zeeland nu i vintras. Den är repig och har en buckla på locket, fick smaka på -40°C lite allt möjligt, men mår hur bra som helst!

Det bästa med en mac är ju att man kan sälja den vidare utan någon större förlust efter ett tag, det sämsta är att det är svårt att hitta en beg till ett vettigt pris... När jag köpte min MBP ny i höstas kostade en ny mindre per prestanda än en begagnad!

Istället för en iPad, så titta på Sony Vaio P serien, typ denna:
http://www.sony.se/product/vn-p-series

Den minsta VAIO någonsin med utförande i fickstorlek

Ultralätt och bärbar dator med VAIO Everywair 3G och extrabred skärm i ebenholtssvart
Överlägsen bärbarhet med utförande i fickstorlek och låg vikt på bara drygt 0,6 kilo
Pålitliga kommunikationsmöjligheter med VAIO Everywair 3G för ständigt påslaget mobilt bredband
Extrabred X-black LCD med LED-teknik för verklighetstrogna färger och två fönster

Den (Asus UL30A-QX056V) verkar intressant!
xxxx*768-upplösningen är ett minimum för mig, dvs för Canons bildbehandlingsprogram.

Den som söker han finner.
Tack för upplysningen.

jag köpte mig en sån här:

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=491169

liten, platt och snygg med 13" skärm och grym batteritid på 12 timmar

Det kanske blir en sådan här:

ASUS U35JC CI3 2.4 4GB/500 13.3" W7HP

för 7000kr.

Det gäller att slå till innan man får en ännu snabbare dator för pengarna...

Jag har suttit framför datorn i många timmar de senaste dagarna och kollat på nätet, och alternativet ovan är praktiskt taget mest intressant. Det är förstås bara nyansskillnader mellan några modeller i prisklassen 7-8000kr.

Däremot hade jag ursprungligen inte tänkt betala riktigt såhär mycket...

Det kanske blir en sådan här:

ASUS U35JC CI3 2.4 4GB/500 13.3" W7HP

för 7000kr.

Det gäller att slå till innan man får en ännu snabbare dator för pengarna...

Jag har suttit framför datorn i många timmar de senaste dagarna och kollat på nätet, och alternativet ovan är praktiskt taget mest intressant. Det är förstås bara nyansskillnader mellan några modeller i prisklassen 7-8000kr.

Däremot hade jag ursprungligen inte tänkt betala riktigt såhär mycket...

Jag köpte en Asus eee PC med win xp till ett bra pris på Expert förra året för att ha när jag reser och inte vill ha med min HP 8310w.
Asus finns i massor här:
http://www.tradera.com/Asus-c3_340823

Hp:n som kostade över 30` när den kom 2007 köpte jag i höst för 3,5 på Tradera. Det var den tredje laptopen, alla HP, jag köpt genom åren på Tradera för ett par tusenlappar.

ANNONS
Köp TZ99 hos Götaplatsens Foto