Annons

Lanzarote!

Produkter
(logga in för att koppla)

KjellSn

Aktiv medlem
Hej! Undrar om det äe någon som varit på Lanzarote och i så fall om det finns något intressant att fota där?

Jepp! Finns hur mycket som helst, beror väl på vad för slags fotografi du föredrar. Lavaöken och världens största utegrill (!) i Montanas del Fuego/Timanfaya, surfare runt Famara beach (norrut), kaktusplantage (Jardin de Cactus) eller möjligen plåta vita krabbor i Jameos del Agua. En klassiskt fin strand (Papagaya)? Kolla http://www.islands.com/lanzarote/ för mer info, lycka till! Mvh Love

Lanzarote är underbart vad gäller fotomöjligheter. Mycket omväxlande natur på en ganska liten yta. Södra/sydvästra delen är stenig och karg, med nationalparken Timanfaya som höjdpunkt (som Love också skriver). Norra delen är mera bördig, med palmer och diverse odlingar på bergssidorna. Missa heller inte vinodlingarna i La Geria, ungefär mitt på ön! Hyr en bil och kör runt, det är mycket bra vägar för det mesta!

Lycka till!

Cykla!

Härlig ö att cykla på är det oxå.
Lagom backigt men ibland lite blåsigt.
Ön är inte så stor så att det är ingen risk att man kör vilse.

/janne

Tack för svaren! Ska bli intressant att åka dit! Har aldrig varit i Spanien eller kanarieöarna förut! kjellsn

Om man inte bara vill fota natur så är ett hett tips att åka till huset där Lanzarotes
"ö-arkitekt" bodde. Han heter Manrique och har även ställt upp vackra monument vid öns sevärdheter.
/Annelie (kanarieö-bo, dock på Teneriffa men hade en trevlig campingvecka på Lanzarote i somras)

Bil är kanon på Lanzarote och är man ute rätt tid på dygnet finns det mycket att fotografera. Den vulkaniska nationalparken får ju som sagt inte missas, men glöm inte heller det kuperade inlandet med sina härliga serpentinvägar och djupa dalar.

Det finns en höjd på ena hörnet av ön där man kan se till en annan ö. Missa inte de korpar som finns där. De är helt oskygga och det går att komma bara ett par meter från dem om de är på rätt humör.

Själv var jag sjuk större delen av tiden jag var där, så jag missade det mesta :-/

Bilagor

• lanzarote.jpg
    lanzarote.jpg
    29.7 KB · Visningar: 229
ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar