Annons

Langkawi Malaysia

Produkter
(logga in för att koppla)

Dr Asy

Medlem
Hej!

Jag ska åka till södra Thailand om två veckor och kommer även ha möjlighet att ta mig med båt till Langkawi i Malaysia. Funderar på om det finns någon möjlighet att fynda Canonprylar där. Tänkte främst på objektiv. Någon som har erfarenhet eller känner till stället och vet om det finns några bra affärer?

Tar gärna emot andra tips på saker att se och göra där.

Hej!

Jag ska åka till södra Thailand om två veckor och kommer även ha möjlighet att ta mig med båt till Langkawi i Malaysia. Funderar på om det finns någon möjlighet att fynda Canonprylar där. Tänkte främst på objektiv. Någon som har erfarenhet eller känner till stället och vet om det finns några bra affärer?

Tar gärna emot andra tips på saker att se och göra där.

Lustigt, sitter just och redigerar bilder som jag fotat där för några veckor sen.. Har varit på Langkawi 4 ggr 1999, 2004,2006, 2011
Ön är inte stor.. shoppa är bättre att göra i t.ex. Kuala Lumpur.
Men, ön är en skattefri zon, så det finns billig sprit att köpa :)
Har du med teleobjektiv? Det finns gott om örnar på Langkawi. Åk till nordöstra hörnet av Langkawi, vid Tanjong Rhu, där utgår båtar till mangroveträsken. Åk en sån båt, säg att du vill se örnar...

Måste bara berätta om Langkawi 1981 när jag firade jul där. Då bestod hela öns turistliv av en nästan nedlagd "country club" och kokosplantager. Man kunde hyra moped och åka omkring längs nästan helt tomma stränder. Enstaka backpacker-ställen för mat och boende, men nästan inga var där, och det fanns överhuvudtaget ingenting att köpa.

Ser ju väldigt trevligt ut! :) Bara en dryg vecka kvar innan det bär av mot Thailand för min del.

Tack för tipsen. Tyvärr tror jag inte jag kommer ta med teleobjektiv eftersom mitt tele är en gammal tung sak med urusel autofokus. Inte bra till fågelfoto och inte bra när man har begränsad bagagevikt. Kuala Lumpur är inte aktuellt den här gången.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar