Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Lagring av era tagna bilder!

Produkter
(logga in för att koppla)

at1981

Aktiv medlem
Hejsan!

Hur lagrar ni era alla bilder som ni tar?
--- Själv har jag alla bilder på min dator och sedan har jag samma bilder på en extern hårddisk som en försäkring om datorn skulle få sönder / om hårddiskutrymmet i datorn börjar sina så får man kontinuerligt lägga över på den externa hårddisken.

Med vänliga hälsningar Alexander T !!

Det finns nog en ganska rik variation av svar på din fråga. Om du söker på 'backup' på den här sidan listas ett antal trådar i ämnet - inte alldeles lättöverskådliga - men trägen vinner.

Mina är för att citera ett färskt uttalande "all over the place"...

Har det senaste året i datorn. Har alla åren (även pågående) på en extern hårddisk som alltid ligger kopplad till datorn. Sedan har jag också en backup hemma av den externa hårddisken och en backup på jobbet av den externa hårddisken (förutom sista året). Sista året för jag över någon gång per månad för backup på jobbet.

Det som kanske många missar att ha en backup lagrad av viktig data på ett annat ställe, för tex brand, inbrott etc

Lite som ovan.
Allt i datorn, plus på två externa hårddiskar. En hemma, bortkopplad från datorn förutom vid uppbackningen, och en som jag förvarar på jobbet.
Känns ganska tryggt. Man måste bara komma ihåg att inte låta det går för länge mellan backuperna.

/Jerry
www.jerryeriksson.se

Jag har två 1Tb WD diskar, en master och en slav (kopia av mastern), kopplas bara in då jag lägger upp nya bilder. En tredje disk fungerar som backup av min Macbook.

ANNONS
Köp TZ99 hos Götaplatsens Foto