Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
lagom väska till lagom utrustning
- Trådstartare inndiG
- Start datum
smilfinken
Aktiv medlem
Söker tips på en ryggsäck med två axelremmar för längre promenader, som rymmer en D80 med batterigrepp, ett 18-105 och ett 70-300 + lite kringutrustning. Det får gärna gå ner matsäck och/eller tröja.
Max 1500kr!
Tamrac 3375 kanske skulle passa. Jag gillar min, fast testa så snabbluckan verkligen funkar smidigt med batterigreppet på först.
Jag brukar få ned kamera med grepp och objektiv monterat (fast 5D är lite för bökig för att kallas snabbt åtkomlig) plus två till fyra lösa gluggar och lite extra småprylar som batterier och motljusskydd. Tröja eller jacka i övre facket.
Mankan G
Aktiv medlem
Finns massor av varianter. Själv har jag två olika ryggor. En LowePro Minitrekker som rymmer massor av fotoprylar trots att den är liten. Den andra är en LowePro Rover II (tror jag den heter) som egentligen är två väskor i en. I den undre delen ligger kameraprylarna medan den övre är för annan packning. Kläder, mat etc...... Jag har rätt liten erfarenhet av andra märken men LowePros prylar håller extremt hög kvalitet. Min första Minitrekker blev stulen för något år sedan. Då var den över 10 år gammal och hade sett väldigt stora delar av världen. Den såg i princip ut som ny trots det hård användning.
Tänk bara på att det finns en fara med att blanda kameraprylar med mat. Speciellt dryck. Min LowePro Rover som är tvådelad är INTE vattentät i skottet mellan de två halvorna.
Bägge dessa är bra och bekväma men tänk på att bekvämligheten beror på hur du ser ut. Åk till en riktig butik och PROVA massor av olika modeller.
Tänk bara på att det finns en fara med att blanda kameraprylar med mat. Speciellt dryck. Min LowePro Rover som är tvådelad är INTE vattentät i skottet mellan de två halvorna.
Bägge dessa är bra och bekväma men tänk på att bekvämligheten beror på hur du ser ut. Åk till en riktig butik och PROVA massor av olika modeller.
Örjan
Medlem
Jag har en rygga som heter Lowepro Flipside 400AW som jag är supernöjd med. Får ner min D300 inkl batterigrepp och Nikons 70-200 2,8 monterat, två mindre objektiv, blixt SB-800, plus lite annat smått o gott som är bra att ha med. I ytterfacket kan man packa småsaker som fjärrutlösare etc. Bonus är att det på båda sidorna finns fäste där man kan häkta i Lowepro´s små objektivväskor.
Sök här på forumet så får du ännu mera åsikter om denna väska.
Jag är ca 175 och remmarna passar mig perfekt.
Jag är supernöjd.
kostar ca 1200:-
Sök här på forumet så får du ännu mera åsikter om denna väska.
Jag är ca 175 och remmarna passar mig perfekt.
Jag är supernöjd.
kostar ca 1200:-
inndiG
Ny medlem
Det här med att det finns många att välja på, gör ju det hela så mycket svårare.
Skulle va gott om väskan hade någon snabböppning.
Därför lockade den där Tamrac.
har även tittat på Lowepro fastpack, kan det vara något?
Kata? 3n1 ser ok ut, dock lite trånga. Någon med erfarenhet?
/Johan
Skulle va gott om väskan hade någon snabböppning.
Därför lockade den där Tamrac.
har även tittat på Lowepro fastpack, kan det vara något?
Kata? 3n1 ser ok ut, dock lite trånga. Någon med erfarenhet?
/Johan