Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Ladda upp bilder!!

Produkter
(logga in för att koppla)

lirr

Medlem
Hej, Hallå!!

Undrar vad som händer om man raderar bilder i sina kritikalbum. Räknas det fortfarande som man laddat upp dem , även om de nu är borttagna. Eller kan man ladda upp nya bilder i deras ställe!!
Lite svårt att formulera denna fråga men jag hoppas ni förstår!!

Mvh/ Lisa

Om det är maxantalet, dvs att du vill ladda upp fler än 75 bilder eller vad nu max är för en guldis så är svaret ja. Radering ger plats för nya.

Om det är din veckokvot du pratar om så är svaret nej.

Jag har upptäckt att man - om man fyllt sin veckokvot - kan lägga upp en ny om man tar bort en som lades upp under veckan.

Alltså: Inom de senaste 7 dagarna kan man lägga upp och radera bilder hur många gånger som helst.

Jag vet inte, men möjligheten att radera bör väl finnas i syfte att man skall kunna ångra en uppladdning och lägga upp något annat istället.

Om man verkligen kan radera och ladda upp andra bilder i stället, så faller ju hela principen med att begränsa antalet nya bilder per vecka. Verkar skumt att du kan göra det, det kan inte jag! Har jag laddat upp sju nya så är det stopp, hur mycket jag än raderar så får jag inte in några fler nya. Däremot kan jag byta ut en bild, men då ligger kommentarerna på den ursprungliga bilden kvar, och det ser ju lite knasigt ut.

Om du laddat upp fullt och du tar bort en som är mindre än 7 dagar gammal, kan du lägga upp en ny istälet.

Jag menar inte att du redigerar och ersätter bilden med bibehållna kommentarer, jag menar att ta bort bild OCH kommentarer

Jag vet inte om det är bra eller dåligt... jag har bara upptäckt att det fungerar så.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar