Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

ladda Speedlite 550ex?

Produkter
(logga in för att koppla)

defiant

Aktiv medlem
hur gör ni? jag tycker laddtiden är förlångsam och undrar vad ni gör för att snabba upp laddtiden på eran blixt?

har testat med båda vanliga alkalista batterier och laddningsbara, tycker inte det är så stor skillnad på dom.

Kan blixten bli gammal förresten? så den blir långsammare... köpte min 550EX när denlanserades för länge sedan tillsammans med min EOS3.

Använd bra färska batterier, gärna de nya med låg självurladdning så kommer det antagligen bli ganska stor skillnad om de du har nu är lite äldre.
Tror inte att blixten kan bli gammal, men batterier blir sämre när de blir äldre, du kanske försöker med samma laddningsbara som du hade då?

jag har i princip helt nya laddningsbara batterier oxå, har sneglat lite på batteripacken mankan köpa till, Canon har en variant med 8 batterier i, och så finns Quantum som tydligen skall "Turbo" ladda blixten. fast båda varianterna är ganska dyra, är det bättre att köpa en 580EX II Kanske? har hört att den skall vara snabbare oxå.

hur gör ni? jag tycker laddtiden är förlångsam och undrar vad ni gör för att snabba upp laddtiden på eran blixt?

Ett sätt att få ner laddtiden är att höja ISO-värdet, det gör att man inte behöver lika stark blixt, vilket i sin tur gör att blixten återhämtar sig snabbare. Jag brukar köra på iso 400 på min 20D, då är inte bruset störande.

ANNONS
Köp Fujifilm GFX100S II hos Götaplatsens Foto