Annons

Ladda bilder TILL en eos20d

Produkter
(logga in för att koppla)

mikjo

Medlem
Hej
Undrar om det är ngn som vet om/hur man kan ladda tillbaks bilder till kameran (Eos 20d). Jag lyckas inte med USB kabel och standardprogram.
Jag antar att det går med en flashläsare, fast jag har ingen...
Tack på förhand
Mikael
 
Om du kopplar in USB-kabeln till datorn så får du väl automatiskt upp ett fönster som frågar om du vill öppna mappen? Där bör du i så fall kunna lasta tillbaka vad du vill på kortet, även när det sitter i kameran. Så funkar det på min Nikon i alla fall. Det är nog inte vettigt att försöka lägga in bilder som behandlats eller dylikt i samma mapp som kameran använder, för då kan jag tänka mig att den får spatt när man ska kolla på dem.
 
precis, om du struntar i att köra någon programvara för att föra över bilderna när du kopplar in usb-kabeln och istället endast öppnar "den här datorn" om du sitter på win xp så ligger kameran där som en enhet, precis som hårddiskarna och cd/dvd-enheter

sen är det bara att kopiera det du vill
 
Tack för tipsen, men..
Jag har provat det där och det fungerar inte att lägga tillbaka vara sig man kör PTP eller Normal, ren XP kopiering eller mha av program, tex EOS viewer Utility...
 
Har du editerat bilderna pa ngt satt eller ar de exakt samma bilder du forsoker ladda in i kameran igen? Tryed that och det gick inte heller for min del. Fast jag t r o r det berodde pa att jag editerat bilderna en smula i PS.
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.