Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Ladda batterier?

Produkter
(logga in för att koppla)

toaxing

Medlem
Måste man köpa en ny laddare i Usa eller finns det adapters. Det gäller att ladda batterier till en Minolta A200.

Sannolikt är det du har en switchad laddare och de brukar klara 110-240V. Märkning om detta framgår på laddaren. För att kopplas in på elnätet i USA krävs en annan stickpropp. Beroende på hur laddaren är utformad kan den händige och den ohändige med lätthet konstruera en skarvkabel som passar. Medtag svenk honkontakt och 1 dm kabel och köp en stickkontakt i USA.

Det e väl samma laddare som säljs i Sverige, bara annan stickpropp beroende på var den ska användas. Nu tittar jag på min BC-400 för A1/A2 mfl.

Det är andra batterier till A200, men nog borde det väl vara lika för övrigt. Det står 100-240 V så den bör gå att ansluta lite varstans i världen.

Finns som tillbehör hos t ex Cyberphoto

Tack för er hjälp! Borde väl ha kollat på laddaren innan jag skrev. Nu behövs ju bara en reseadapter och det har ju Clas Ohlson.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar