Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Ladda batteri

Produkter
(logga in för att koppla)

mimmione

Aktiv medlem
En kanske väldigt fånig fråga men kör iallafall, fick ÄNTLIGEN hem min nya kamera igår, en Canon eos Mark 5d III. Satte på batteriet i laddaren direkt och började vänta, och vänta och vänta, men batteriet blir inte grönt. Så nu har det stått på hela natten men lampan blinkar fortfarande och blir inte grön? Brukar det göra så eller vad händer är det fel på batteriet tycker ju det borde laddat klart.

Ing-Marie

En kanske väldigt fånig fråga men kör iallafall, fick ÄNTLIGEN hem min nya kamera igår, en Canon eos Mark 5d III. Satte på batteriet i laddaren direkt och började vänta, och vänta och vänta, men batteriet blir inte grönt. Så nu har det stått på hela natten men lampan blinkar fortfarande och blir inte grön? Brukar det göra så eller vad händer är det fel på batteriet tycker ju det borde laddat klart.

Ing-Marie

Så blev det med mina också. Det hjälpte att plocka ut dem ur laddaren och sätta tillbaka dem igen.

Ing-Marie

Hej
Hade samma problem som du med att ladda batteri till Canon kameran
läs om problemet på Canons hemsida

http://www.canon.se/Support/Consume...spx?type=important&faqdetailid=tcm:87-1093814

Tack alla nu verkar det funka, tog ur batteriet och satte i det och nu blinkar det som det ska. Ing-Marie

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar