Annons

Ladda batteri med USB output el-bank?

Produkter
(logga in för att koppla)

thomasberglund

Ny medlem
Hej!
Köpte en elbank (12000 mph) till min Gopro till sommaren så att man inte behöver oroa sig om batterier när man är ute ett par dagar i rad (Anker Astro, riktigt bra pryl för 400 kronor)
Funderar dock på ifall det skulle vara möjligt att ladda Sony a7s batterierna via USB, och inte igenom vägguttag.

Tror ni det finns någon bra lösning? Laddaren går rätt in i väggen tyvärr, finns det slattar som konverterar eller komplicerar jag bara till det?

Undrar också ifall sony a7s kameran kan laddas med nex 5n laddaren utan att saker exploderar.
Tack på förhand

Hej!
Köpte en elbank (12000 mph) till min Gopro till sommaren så att man inte behöver oroa sig om batterier när man är ute ett par dagar i rad (Anker Astro, riktigt bra pryl för 400 kronor)
Funderar dock på ifall det skulle vara möjligt att ladda Sony a7s batterierna via USB, och inte igenom vägguttag.

Tror ni det finns någon bra lösning? Laddaren går rätt in i väggen tyvärr, finns det slattar som konverterar eller komplicerar jag bara till det?

Undrar också ifall sony a7s kameran kan laddas med nex 5n laddaren utan att saker exploderar.
Tack på förhand

Hej !
Går säkert bra.
En sån här mojäng skulle jag nog skaffat, tänk bara på att du förlorar ett antal
(30-60%) mAh när du laddar.

//MW

Hej igen

A7san laddar inte via USB. Däremot verkar det finnas laddar som kopplas mini usb port som möjliggör laddning. Jag ska beställa en och se ifall det går att ladda Nex5/A7s batterier via powerbank,usbkabel till microusb laddare.

Tack för info. Vet inte hur mycket ström som försvinner men det lär väl visa sig hur många gånger jag kan ladda ett och samma batteri på en bank.

Jag laddar batteriet (1260mAh) till Fujifilm X-T1 i en separat laddare som matas med 5V USB. Kör även jag från en 12Ah batteripack. Fungerar utmärkt. Har inte testat hur många laddningar jag får ut i verkligheten. Men det funkar kanon. Laddaren köpte jag på ebay.

Jag tror Magnus syftar till omvandlingsförlusterna som säkerligen ligger i det spektrat han angav. Men din kamera kan väl inte laddas via USB?

Hej !

Ibland blir det inte riktigt rätt, det skulle ju vara med en länk:
http://www.ebay.com/itm/T-USB-Trave..._Photographic_Accessories&hash=item4addf917e9

--------------

Har du en powerbank på ex 1500 mAh så kan du inte fullladda ett batteri med samma kapacitet,
det försvinner en hel del, har du 12000 mAh så kan du ladda ett antal 1500 batterier.
Det 6,7,eller 8 blir nog inte fulladat trots att det borde räcka till 8 st (12000/1500).

//MW

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar