Annons

Lacie Electron 22 blue III?

Produkter
(logga in för att koppla)

Kim_N

Aktiv medlem
Har blivit erbjuden att köpa en Lacie Electron 22 blue III från mitt förra jobb (en reklambyrå). Jag vet inte exakt hur gammal skärmen är men skulle gissa på säkert 7-8 år. Jag ska koppla ihop den med min helt nya Mac Book Pro 15.

Är detta en skärm som håller måttet fortfarande?

Tack på förhand.
Mvh /Kim
 
Har blivit erbjuden att köpa en Lacie Electron 22 blue III från mitt förra jobb (en reklambyrå). Jag vet inte exakt hur gammal skärmen är men skulle gissa på säkert 7-8 år. Jag ska koppla ihop den med min helt nya Mac Book Pro 15.

Är detta en skärm som håller måttet fortfarande?

Tack på förhand.
Mvh /Kim

Glöm denna skärm, den är troligtvis så gammal så du får inte upp ljusstyrkan på den för att göra en bra skärmprofil. CRT-skärmar som används dagligen håller ca 2-3 år med värden för att kunna göra en kalibrering.
Satsa pengar på en ny bra skärm istället, även om du får denna skärm.
 
Glöm denna skärm, den är troligtvis så gammal så du får inte upp ljusstyrkan på den för att göra en bra skärmprofil. CRT-skärmar som används dagligen håller ca 2-3 år med värden för att kunna göra en kalibrering.
Satsa pengar på en ny bra skärm istället, även om du får denna skärm.

Hej och tack för svar!

Är det så illa alltså?... Jag skulle få köpa den för 300 kr och tyckte priset passade mig perfekt.. ;) Men om den är så dålig så är det ju ändå inte värt det. Nån annan som har nån synpunkt?
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.