Annons

Lab i Skåne

Produkter
(logga in för att koppla)

RobGum

Aktiv medlem
Hej!

Om ett par veckor börjar min semester och jag beger mig ner till Skåne (mitt gamla hemland). Jag kommer befinna mig lika mycket i Malmö som Helsingborg så min fråga är, vad finns det för bra lab i dessa städer?

Jag kommer vilja framkalla en del dia i C-41 och jag minns att det var svårt att få tag på något lab som kunde göra det bra i HBG när jag försökte förra sommarn.

Jag kommer även att packa med ett par svartvita infraröda filmer. Jag kan visserligen vänta tills jag kommer upp till stockholm innan jag framkallar dessa men ivrig som man är skulle det vara kul att kunna göra det redan i malmö.

Någon som vet?

/Robert

Gamla Diateknik, numera Excellera, borde lösa alla dina problem. (använder dem själv, de är VÄLDIGT duktiga. Framkallar på dagen ca 3 timmar)

Excellera

Excellera är jätte duktiga, har använt dom ett par gånger när jag ville ha förstoringar och när negativen behöver "fixas" till.

Men är dom inte rätt dyra att använda bara för att framkalla en rulle?

Tack för tipset!

Ska man vara fin får man lida pin. :)
Det ligger dessutom bara några meter ifrån där jag kommer att bo...

necromancer skrev:
Excellera är jätte duktiga, har använt dom ett par gånger när jag ville ha förstoringar och när negativen behöver "fixas" till.

Men är dom inte rätt dyra att använda bara för att framkalla en rulle?

Nja... mitt lokala labb i Lund är någon krona billigare per rulle. Jag använder Excellera för filmer som behöver pressas och då tycker jag att det är värt den lilla merkostnaden.

För övrigt finns deras priser på hemsidan.

Jörgen skrev:

Nja... mitt lokala labb i Lund är någon krona billigare per rulle. Jag använder Excellera för filmer som behöver pressas och då tycker jag att det är värt den lilla merkostnaden.

Vilket labb använder du i Lund, jag jobbar där och har bara använt FOTOFORT när jag har en rulle som jag vill ha framkallat snabbt.

Jag har snöat in lite på Bildcenter men Mattssons har också ett snabblabb. Det händer att Fotofort slarvar så man får säga till dem ibland, å andra sidan är de trevliga och de har bättre service när det gäller till exempel mellanformat.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar