Annons

L - bracket till Nikon D850 hus.

Produkter
(logga in för att koppla)
Leofoto L-fäste för Nikon D850

745 SEK

På väg att köpa D850 också men jag köper vertikalgrepp då jag har ett till min gamla kamera och tycker det blir stabilare. Uppdaterar från D300. Kör skogsfotografering i svagt ljus. Livslängd är ok på dessa kamror.

D300 har hållit i 12 år. Tappat i backen en gång och huset sprack, sedan dess kan spegel haka upp sig då och då. Ett PC 24mm optik åkte med och har repareras utan några efterföljande problem. UV filter tog största delen av smällen och en list lossnade på optiken...

Senast ändrad:
Om Sunways duger åt dig, (som lever på sitt fotograferande), torde det sannolikt duga åt mig, som är en medioker amatör. Om du jämför RRS och Sunway, vad för skillnad upplever du då !?

Helt ärligt så känner jag ingen enorm skillnad, den från sunway köpte jag tom begagnad och den sitter på min "huvudkamera" medans rrs bracketen sitter på backup kameran, men båda är ju bra :) Välj den som du känner verkar bäst.

Värde (minskningen) bekymrar jag mig mindre för, för om man skall resonera i de termena, då skall man nog låta bli att köpa något ö h t. Dessutom har svepningen inga fickor, och tiden vi har på jorden är begränsad, så det gäller att göra det bästa av situationen. Dessutom tror jag inte att jag kommer att köpa något mer fotorelaterat för resten av mitt liv (!) om jag kompletterar med ett D850 - hus, men osvuret är bäst 😜.

Det jag menade var inte den ekonomiska förlusten som sådan, utan hur mycket det ger att byta in eller sälja ett kamerahus. Ju mindre huset är värt, desto mer tippar vågen över mot att behålla det, eller i förekommande fall ge bort det. Just det har jag inte gjort med systemkamerahus, men två olika kompaktkameror har gått vidare den vägen.

Det jag menade var inte den ekonomiska förlusten som sådan, utan hur mycket det ger att byta in eller sälja ett kamerahus. Ju mindre huset är värt, desto mer tippar vågen över mot att behålla det, eller i förekommande fall ge bort det. Just det har jag inte gjort med systemkamerahus, men två olika kompaktkameror har gått vidare den vägen.
Jag förstår. Nåja, som tidigare nämnts har jag inte för avsikt att göra mig av med något, bara komplettera. Jag kommer att köra på med min D800E så länge den lever, den tar ju inte sämre bilder bara för att den blir äldre och handen på hjärtat; Vilken slumpmässigt utvald person på gatan skulle de skillnad på en bild tagen med en aldrig så avancerad kamera och en modern mobiltelefon av senaste snitt !?

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar