Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Löst batterilock

Produkter
(logga in för att koppla)

fredrikro

Aktiv medlem
Batterilocket till min 7D har gått sönder och sitter löst. Det borde inte vara någon större grej att byta, tycker jag. Jag bor söder om Stockholm och undrar om jag måste åka ända till Solna för att få det fixat, eller om det finns något närmare ställe.
/Fredrik
 
Och så länge det är bara luckan som är trasig så kan den köpas via t.ex. Cyberphoto.
I väntan på en ny så skulle jag nog petat dit det gamla locket och tejpat fast med t.ex. vävtejp.
 
Tack båda två för era svar. Ja, det är bara luckan som är trasig. Varken Cyberphoto eller Scandinavian Photo verkar ha en lucka på lager, men jag hittade en piratvariant på Ebay för 73 kronor inkl frakt. Känns klart prisvärt, med tanke på att de svenska varianterna kostade en bra bit över 200.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.