Advertisement
Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Lösenord

Produkter
(logga in för att koppla)

footoo

Aktiv medlem
Försöker sätta nytt lösen och får som svar att det innehåller otillåtna tecken. Tycker detta är något man ska åtgära eftersom ett säkert lösenord i dagens hackertäta värld lätt får sina lösen knäckta.

Man rekomenderar ofta minst 8 tecken, och att lösenordet minst innehåller en stor bokstav, en siffra och ett specialtecken. Antar att det är på specialtecken ni valt (för enkelhetens skull?) att ta det säkra före det osäkra?

Varför kan jag inte få använda ett =, eller !"#¤%&/() i mitt lösen? Borde man inte främja säkerhet? Det är nämligen en väldans stor skillnad på fotosidan123 och foTosidan123! i fråga om säkerhet. Grym skillnad!
 
Försöker sätta nytt lösen och får som svar att det innehåller otillåtna tecken. Tycker detta är något man ska åtgära eftersom ett säkert lösenord i dagens hackertäta värld lätt får sina lösen knäckta.

Man rekomenderar ofta minst 8 tecken, och att lösenordet minst innehåller en stor bokstav, en siffra och ett specialtecken. Antar att det är på specialtecken ni valt (för enkelhetens skull?) att ta det säkra före det osäkra?

Varför kan jag inte få använda ett =, eller !"#¤%&/() i mitt lösen? Borde man inte främja säkerhet? Det är nämligen en väldans stor skillnad på fotosidan123 och foTosidan123! i fråga om säkerhet. Grym skillnad!


Vad är det för fel på tecken som °¸æ╬®ï╚╠? Säkrar ju oxå upp, oavsett vilka tecken man vill välja bör det ju inte vara några problem. Det bör ju knappast vara några problem att läsa in konstiga tecken då alla tecken som matas in i formulär måste omvandlas till "säkra tecken" som inte tolkas av varken databas eller annat utan bara behandlas som ren text...
 
Det här är ju nästan pinsamt, vad är det som händer här? Jag trodde någon skulle kasta sig över detta och ursäkta sig så mycket för att det varit pinsamt dålig säkerhet här på sidan, men inget händer. Vart är säkerhetstänket? Flera siter har blivit hackade och många användares lösenord har blivit avslöjade med hjälp av bruteforce metoden och då är det bara ett starkt lösenord som kan fördröja processen.

Så vad är planen för administratörerna här?
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.