Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

låta komplett.se bygga dator - erfarenheter? hur kraftig behövs?

Produkter
(logga in för att koppla)
Kom gärna med motivering eller bevis på den typen av påståenden. I vilket avseende?
Har man hållt på med hårdvara i mer än 10år så vet man detta :) Går ju inte att glömma NVIDIA/3DFX-fiaskot och där har väl varit en hel del Intel/AMD-missar också.
Toms tester har många gånger (med god anledning) anklagats för att vara köpta av tillverkare, och har skiljt sig från alla andras resultat. Det är tragiskt att dom har så många besökare som dom faktiskt har när det finns betydligt bättre resurser att tillgå.
Kort och gott, har man en gång varit köpt så blir man inte av med stämpeln.
 
Jag kör Raid10 i min arbetsstation. Då jag nyss byggt en ny dator som arbetsstation testade jag först installera operativsystemet på en enkel disk, för att testa att allt fungerade. Sedan ominstallerade jag samma version av Windows på Raid10-diskarna. Den upplevdea prestandaförbättringen vid allmänt datoranvändande är stor.
 
Raid0 för systemet och arbetsdiskarna (2 diskar, funderar på 4 i nästa burk). Skillnaden är enorm från tidigare en disk.
 
Jag har ett Raid kort som jag kör raid 5 dvs jag har 3 hård diskar a 250gig vilket innebär att jag har 250gig pajar en är det bara att ta bort den stoppa i en ny och resore tada fixat.
2 vet vad den tredje borde veta.

Magnus
http://www.takort.nu/
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.