Annons

Lång väntan på framkallning...

Produkter
(logga in för att koppla)

aolsson

Aktiv medlem
I mitten av oktober lämnade jag in en diafilm (120 format) för framkallning. Inlämningsställe en lokal fotoaffär.

Efter flera besök rapporterar de att de nu har lagt in "efterlysning" på rullen i systemet för sin kedja och att det kan ta upp till ett år innan man vet vart den har tagit vägen.

Jag tycker att tre månader är länge nog. Vad har man för rättigheter som kund i det här fallet? Dvs vad kan man kräva?

En eller ett par rullar film är liksom inte mycket till plåster på såren eftersom det var väldigt viktiga bilder på rullen....
 
Byt labb

Jag tycker du ska skicka dina bilder till Proffskopia.
Dom är kanon att ha att göra med.
Skickar du in en film på Måndag har du den på Onsdag!
 
Re: Byt labb

Jimmy1 skrev:
Jag tycker du ska skicka dina bilder till Proffskopia.
Dom är kanon att ha att göra med.
Skickar du in en film på Måndag har du den på Onsdag!

Läs om, läs rätt...
Hans rulle har försvunnit och då är det svårt att skicka den till ett annat labb.

Åke: Hoppas filmen dyker upp! Låter någon annan uttala sig om vad man kan kräva som kund.

Mvh
 
En firma som inte ens har koll på vart dom sänder sina filmer verkar inte vara mycket att hänga i julgranen. Om dom vill bemöda sig lite kan dom naturligtvis använda sin telefon och ta reda på detta (någon på deras kedja måste rimligtvis ha koll på vilka labb som används). Om jag vore du skulle jag gå dit och kräva att de ringer och kollar upp saken medans du väntar, och dessutom skulle jag aldrig anlita dom någon mer gång.
 
Kolla in Komsumentköplagen alt. Konsumenttjänstlagen. Där kan du se vilka rättigheter du har när det gället köp av tjänster etc.

/Anders
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.