Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

låna logon, spegelvända dem och använda dem själva...?

Produkter
(logga in för att koppla)

wozzgirl

Aktiv medlem
Jag vet inte riktigt om det här hör till rätt forum men jag gör ett försök.

Hur är det med inarbetade logon. Det sunda förnuftet säger ju att man inte kan ta den logon och spegelvända den och använda den i sin egen marknadsföring.
För att göra det lite enklare. Kika in här. http://www.elgoog.fi/

De har helt kallt gjort googles logo spegelvänd. Till och med trademark-märket är kvar, spegelvänt det med.

Det här kan ju inte vara lagligt?

Om du tryckt din logo på en glasskiva och tittar på den från andra sidan. Är det fortfarande samma logo då?

Självklart!

/Rommél

Nå jag tyckte också att det var så självklart att detta inte var lagligt... därför blev jag så förvånad över att ett företag jag känner hade bestämt sig för att marknadsföra en sak på nätet på den här sidan.

Är det olagligt skulle googles advokater nog redan bankat ner sidan. De har nog säkert hittat någon lucka i lagen. Var det inte någon norrman som startade en sida med ett felstavat google också för något år sedan? Typ www.gogle.com eller så, använde också googles logga och bara pysslade om den lite. Fast då fick han tillstånd att göra så av deras jurister, så länge han inte tjänade pengar på det och det stod på någon sida att han inte hade med google att göra.

sådär är inte ok att göra i kommersiellt syfte. Det är ju ett uppenbart intrång i ett varumärke.

Möjligtvis kan det vara ok som ngn form av satir eller konstverk eller ngt sådant, ickekommersiellt.

googles advokater kommer antagligen se till att sajten stängs när den fått tillräckligt med uppmärksamhet.

men lite söt var den ju.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar