Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Låna kamera över dagen? Canon 50D mot Canon 5D

Produkter
(logga in för att koppla)

rogka566

Aktiv medlem
Står i valet och kvalet att köpa mig en Canon 5D (Mark I)
Vem vill låna ut sin 5D med någon rolig optik mot att få låna min Canon 50D med EF-S 17-55 2.8?

Vi träffas (Göteborg), kollar så grejorna funkar och värderar dem tillsammans så att vi lånar grejor av varandra för ungefär samma peng.

Någon?

Hoppas ngn snäll själ kan bistå dig.
Öppnar upp för andra provkörningar "Jag har en V70 och nyfiken på Ferrari" :) inte för att vara elak men knappast ngn med 5D är intresserad av 50D - annat än av snällhet och det finns ju snälla människor:) Eller? Vi märker snart...

Inser att iden dessutom är ganska dålig då man riskerar tråkigheter om kameran helt enkelt skulle ge upp vid normal användning.

Ändrar till: Vem med 5D kan tänka sig en gemensam fotopromenad?

Köp en 5D, priserna ligger lågt på begagnat 7-8' för ett hus och det är en enastående kamera, jag vet har en själv. Nu använder jag min huvudsakligen till föremålsfotografering med manuella objektiv, dels en Leitz Macro-Elmarit 2,8/60 och en Zeiss 1,4/50 Planar, men ibland tar jag något av mina M42 objektiv med adapter för Canon. Nu kanske du inte behöver de objektiven, men det finns en hel det begagnat att börja med, en Helios 1,8/50 brukar kosta 100-150 o.s.v. (Adaptern blir dyrare, 200)
Långsamt - javisst, jag är lite långsam själv, försöker göra bilden vid fotograferingsögonblicket istället för att skjuta serier och kolla hemma om det blev något.
Jag vet inte vad du får för din gamla, men det bör inte blir oöverkomligt mycket pengar i mellanskillnad.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar