Annons

Lätt program för hemsidor med mycket foto.

Produkter
(logga in för att koppla)

Chras

Avslutat medlemskap
Upptäckte idag att Adobe Flash försvinner. Har gjort min hemsida CoffeCup Designer och deras Photo Galleri. Två enkla program där man bara behöver dra och droppa. Det verkar nu inte fungera tillfredsställande.. Har mina hemsidor på one.com sedan tio år. Söker nu ett enkelt program att göra om mina hemsidor på. Helst på svenska men det kan även gå på engelska. När man är 76 år gammal är det litet svårare att lära sig nya program. Är inte intresserad av HTLM utan det ska vara enkelt och inte så dyrt. Problemet är fotona som ska ligga i olka mappar. Text och dylikt är inga problem. Kunde inte hitta en aktuell tråd här på forum.
Hälsningar
Christer
 
Upptäckte idag att Adobe Flash försvinner. Har gjort min hemsida CoffeCup Designer och deras Photo Galleri. Två enkla program där man bara behöver dra och droppa. Det verkar nu inte fungera tillfredsställande.. Har mina hemsidor på one.com sedan tio år. Söker nu ett enkelt program att göra om mina hemsidor på. Helst på svenska men det kan även gå på engelska. När man är 76 år gammal är det litet svårare att lära sig nya program. Är inte intresserad av HTLM utan det ska vara enkelt och inte så dyrt. Problemet är fotona som ska ligga i olka mappar. Text och dylikt är inga problem. Kunde inte hitta en aktuell tråd här på forum.
Hälsningar
Christer

Hej. Jag använder Blogger till min blogg. Det finns säkert många mer avancerade program men efter nio års användning har jag dels vant mig och tycker ungefär som du att det är besvärligt att byta till något annat. I Blogger kan man lägga olika flikar med det namn man vill använda för en kategori men det är inte ett omfattande mappsystem inbyggt. Det går att lära nytt - jag är 83. min blogg heter www.fotosofen.se Du kan titta där förr att få en uppfattning. Blogger är på svenska. På viss bibliotek kan man få hjälp med att orientera sig igenom programmet.
 
Fick ett erbjudande från Coffecup på deras nya program Site Designer.
Gick inte med deras trial 11 dagar. Det varade bara några sekunder. Kontaktade dem och fick nu trettio dagars prövotid. Behövs nog eftersom det verkar vara en hel del man kan göra. Tyvärr bara på "amerikanska", men det får väl gå. De har en bra support. Får se hur det slutar. Håller även på att lära migh ett nytt bildspelsprogran. Producer lades ned så nu är det Photopia Creator. Således bara bekymmer.
 
Börjar få kontroll med Site Designer från CoffeeCup. ar lagt upp litet på två hemsidor. Min egen www.onslundafoto.se samt en god väns www.leufstedt.se
Litet problem i början men har fått en utmärkt support från USA. Det tar dock litet tid att lära sig alla finesser i orogrammet. Priset inte avskräckande. 99 USD vilket är överkomligt. Något för andra att prova.
 
Upptäckte idag att Adobe Flash försvinner. Har gjort min hemsida CoffeCup Designer och deras Photo Galleri. Två enkla program där man bara behöver dra och droppa. Det verkar nu inte fungera tillfredsställande.. Har mina hemsidor på one.com sedan tio år. Söker nu ett enkelt program att göra om mina hemsidor på. Helst på svenska men det kan även gå på engelska. När man är 76 år gammal är det litet svårare att lära sig nya program. Är inte intresserad av HTLM utan det ska vara enkelt och inte så dyrt. Problemet är fotona som ska ligga i olka mappar. Text och dylikt är inga problem. Kunde inte hitta en aktuell tråd här på forum.
Hälsningar
Christer
Jag använder också one.com och deras hemsideprogram, som jag tycker fungerar jättebra och som är rätt enkelt att jobba med.
 
Hej
Har nu gjort tre hemsidor i programmet och är rätt nöjd. Tog sin lilla tid att göra dessa på grund av litet språksvårigheter men det löste Suzanne Norvell på CoffeeCup. Bra svarstid trots tidskillnaden. Litet svårt i början men så småningom lär man sig. Tror att jag bara skummat av 10% av programmets möjligheter.
Kan hitentills rekommendera det och priset är inte avskräckande 99 USD och då äger jag programmet.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.