Annons

Lätt OCH stabilt stativ, finns det?

Produkter
(logga in för att koppla)
millimeter skrev:
Vadå? Kvitto kvar, ångerrätt, väl?

Skiljer det så jäkla mycket i pris??
Det är "bytesrätt" som gäller, dvs jag kan byta mot nåt annat i butiken, men inte lämna tillbaka mot pengar.

Och ja, så mkt skiljer det tydligen. Skulle tro att det blir runt 900:- med frakt från Cyberfoto, men 400:- skillnad är ju en del.
Jag har dock sett att de får in det i lager först vecka 50-52, så jag vann ju lite tid om inte annat.

Inte mkt att gnälla över kanske. Jag är ju nöjd med stativet, och hade jag inte sökt på nätet hade jag inte grämt mig heller;-)
 
Magnus_H skrev:
Har själv ett 718B och är väldigt nöjd med det. Liten smidig och med snabbfäste. Stabiliteten är helt ok med.
Skillnaden mot 718SHB är att B är lite längre. SHB är kompaktare tack vare kortare teleskopsektioner ungefär 10 cm kortare ihopfällt, och 30-40 cm kortare i uppfällt läge. Dock tror jag att konstruktionens begränsning ur stabilitetssynpunkt är ganska maximerad även med den kortare längden. Och jag tar hellre att jag kan pula ner det i väskan än att slippa böja lite på ryggen faktiskt.

Hade jag varit en aning rikare hade jag helt klart satstat på SLIK's kolfiberstativ, men då är vi uppe i 2500:- om man ska ha ordentligt huvud.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.