Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Lätt fotorygga?!

Produkter
(logga in för att koppla)

Tonyeagle

Aktiv medlem
Jag är på jakt efter en lätt, tålig (och helst väderskyddad) fotorygga. Har kollat lite på Tamrac och Lowepro men inte hittat någon lättviktare (Hos lowepro finns inte ens uppgifter om vikt!) Storlek ska vara medium för jag har redan en bamse som tar mycket. Nu behöver jag något som kan användas till handbagge på flyg (max 5 kg totalvikt). Behöver få plats med 2 hus + ca 3-4 objektiv + lite krafs(telet få ligga i huvudbagaget tills vi kommer fram och sedan sitter det alltid berett hängande över axeln.)

Tacksam för förslag!
 
Tamrac?

Har kikat runt lite nu. Jag hittade Tamrac adventure 7 (väger under kilot och är tvådelad med det undre facket för kameraprylar och det övre för blandat krafs och kläder mm. Någon som har erfarenhet av denna???

PS Fattar inte varför vikt inte specas för lowepro?! Någon som har uppgifter?
 
Tamrac gör riktigt bra ryggsäckar, jag gillar min expedition 5 (fast den är "bara" för fotoutrustning till skillnad från adventure).

Vet inte riktigt hur mycket man får in i dom delade ryggsäckarna men två hus och ett par objektiv låter väl inte omöjligt i alla fall.
 
Kikat på

Jag kikade också på exp 5 men den vägde runt 2 kg så den går bort (bara 3 kg över till prylar då maxvikt på handbagaget är 5 kg)
 
Jag hade en lowepro rover plus som gick som handbagade om man "drar ner" överdelen lite. Har tyvärr inga uppgifter om vikt.

Men 5 kg? Är det inte 8?
 
Ajdå, ja, men då borde väl adventure funka (om du får plats med allt dvs).

Brukar vara 10kg eller så när jag flyger men med dom billigaste bolagen får man nog bara ta med sig 5.
 
Olika

det är olika med vikterna. T.o.m. olika med samma destination beroende på hur rutten går. Jag får ha 5 kg som hand + 20 kg övrigt.
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.