Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Läsa-Lära
- Trådstartare walter-g
- Start datum
forstheim
Guest
Ulf...
Om du bläddrar tillbaka i denna tråd så har du ju klart och tydligt besvarat ett av mina inlägg med citat.
Sedan skriver du som svar på citatet att du har "det är för att få tillgång till den nya optiken". Du fortsätter med..."nä..så bråttom har jag inte och inte någon annan heller här av bilderna att döma".
Hur tycker du jag ska tolka det??
/JP
Om du bläddrar tillbaka i denna tråd så har du ju klart och tydligt besvarat ett av mina inlägg med citat.
Sedan skriver du som svar på citatet att du har "det är för att få tillgång till den nya optiken". Du fortsätter med..."nä..så bråttom har jag inte och inte någon annan heller här av bilderna att döma".
/JP
forstheim
Guest
Sonnaren skrev:
Sorry grabben. det är bara i din lilla värld du/dina bilder är medelpunkten.
Men du, skall jag vara ärlig hade jag inte en aning om din exstens förrän du poppade upp och kände dig påhoppad.
Kan du tänka dig?!!!
Us
Tråkigt att du inte lagt märke till mig förrän nu. Trots att du svarade på mitt inlägg!? Trots att jag kommenterat 3 av dina bilder!? Trots att jag är den ende som kommenterat ditt album "Kustnära"!?
Kanske du inte läser dina bildkommentarer..?
Tycker inte mina kommentarer till dina bilder tyder på att JAG och MINA bilder är "medelpunkten i min värld"!!
/JP
Sonnaren
Aktiv medlem
Jag är ledsen att jag tog i som jag gjorde men det var sent, jag var trött och sen tyckte du dig påhoppad. Och jag begrep ingenting om varför -ja det gör jag väl egentligen fortfarande inte..... om det inte är så att det är positivt att ha väldigt bråttom vid fotografering. Är det så?forstheim skrev:
Ulf...
/JP
Tolkning: Moderna småbildskameror har en hög kningframmatningshastighet för sekvensfotografering men jag har inte sett någon bild här där detta verkar ha använts eller varit helt avgörande för bilden. Knappast heller någon bild där ultrasnabb fokusering varit av nöden. M e n jag har ju inte sett a l l a bilder här. Det mesta har varit sådant som hade gått utmärkt att ta med tja....t.ex en Leica M4 från 60-talet/liknande.
Sedan är det en annan sak att det är ont om manuella kameror idag, alla burkar har alla dessa finesser. Som - och det är kärnan i vad jag ville ha sagt - kanske är litet småskojiga men i väldigt liten grad bidrar till att ge bättre bilder utom i vissa få situationer som ytters få hamnar i eller kanske inte ens är intresserade av.
Us
forstheim
Guest
Ulf..
Nej..jag förstod inte heller den raden som du skrev..
Jag läste den raden flera gånger till lite senare för att verkligen försöka förstå innebörden av det. Men icke!!
Ditt svar till mitt citerade inlägg tyckte inte jag helt stämde ihop riktigt. Var nästan helt säker på att du hade skrivit fel och menat typ: "nä så bråttom har jag inte som andra verkar ha av bilderna att döma"..
Alltså slarvigt tagna bilder helt enkelt tolkade jag det som. Men vems bilder!? Vem är den där någon annan? Det var frågor som jag ställde mig när jag först läste ditt svarsinlägg. Fick inte ihop det någonstans. Men eftersom det var mitt inlägg du hade svarat på så måste det ju vara mig och mina bilder du syftade på...
Men nu förstår jag bättre..
Jag var väl också trött kanske..
Jag tycker dock fortfarande att inlägget som svar på mitt citerade inlägg var väldigt otydligt!
Och nej..det är oftast inte så positivt att ha bråttom i sitt fotograferande.
/JP..med "vänliga" hälsningar
Nej..jag förstod inte heller den raden som du skrev..
Jag läste den raden flera gånger till lite senare för att verkligen försöka förstå innebörden av det. Men icke!!
Ditt svar till mitt citerade inlägg tyckte inte jag helt stämde ihop riktigt. Var nästan helt säker på att du hade skrivit fel och menat typ: "nä så bråttom har jag inte som andra verkar ha av bilderna att döma"..
Alltså slarvigt tagna bilder helt enkelt tolkade jag det som. Men vems bilder!? Vem är den där någon annan? Det var frågor som jag ställde mig när jag först läste ditt svarsinlägg. Fick inte ihop det någonstans. Men eftersom det var mitt inlägg du hade svarat på så måste det ju vara mig och mina bilder du syftade på...
Men nu förstår jag bättre..
Jag var väl också trött kanske..
Jag tycker dock fortfarande att inlägget som svar på mitt citerade inlägg var väldigt otydligt!
Och nej..det är oftast inte så positivt att ha bråttom i sitt fotograferande.
/JP..med "vänliga" hälsningar
walter-g
Aktiv medlem
Jag säger inte att man ska lägga all möda på att ragga fram gamla fototidningar,men om man kan det så innehåller dom massor av tester och tekniska beskrivningar, men främst alla dessa s.k skolor, dvs mörkrumsskolan, naturskolan,motivskolan m. fl -OCH just artiklarna av många erkända fotografer där dom beskriver hur dom går till väga, vilken utrustning som används, ska man läsa.Jag vidhåller fortfarande att 90 talets ex av Foto är en av dom bättre i Europa.Ja ja tycker faktiskt att om man är jävligt fotointresserad så ska man kosta på sej en prenumeration,och som sagt-denna fotosida är ett utmärkt komplement, eftersom här finns många erfarna fotorävar.Någon frågade om min utrustning:
Min första rejäla kamera var en ryss,den står i antikhyllan nu.Från sent 60 tal har jag använt Pentax,men nu har jag en Minolta 8000i av 94 årsmodell,en Bronica för 6x4,5 format samt en Videlux panorama.Allt köpt begagnat i utmärkt skick.
Min första rejäla kamera var en ryss,den står i antikhyllan nu.Från sent 60 tal har jag använt Pentax,men nu har jag en Minolta 8000i av 94 årsmodell,en Bronica för 6x4,5 format samt en Videlux panorama.Allt köpt begagnat i utmärkt skick.
Sinuslinus
Aktiv medlem
Tänkte bara skriva ett helt orelevant inlägg.
Jag älskar min Nikon F2 ifrån början av 70-talet och jag är kär i SAAB V4.
Det där Acke och Calle diskuterade ang bilar så har jag bara en sak att säga;
Så sa man 1977 när SAAB 99 turbo kom eller för att citera tidskriften Retro nr 5 2000
Det där Acke och Calle diskuterade ang bilar så har jag bara en sak att säga;
Så sa man 1977 när SAAB 99 turbo kom eller för att citera tidskriften Retro nr 5 2000
Det viner till och efter en liten fördröjning känns det som om en enorm hand tar tag i bilen och sveper den framåt. Upplevelsen är mycket momentan - strax är det dags att växla och så upprepas det hela.
Sonnaren
Aktiv medlem
SinusLinus skrev:
.
Så vid eventuell förlovning så skall det vara Newtonringar eller Michelindito då.......
Ja, ja, ja jag v e t......den var dålig....
Us