Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Länk till brännviddsjämförelse

Produkter
(logga in för att koppla)

Anders_S

Aktiv medlem
Hallå allihop!

För länge sedan hittade jag en länk till en site där man i en meny kunde välja ett objektiv och samtidigt se vilket utsnitt det objektivet skulle ge på en och samma bild. Bilden (kunde ändras) var som standard en stadsbild och om man valde fetaste brännvidden så såg man kyrktornets klocka långt långt där borta.

Den här länken efterlyser jag! Nån som känner till den eller har sett den som kan tipsa mig om var jag hittar den igen??? Eller åtminstone lämpliga sökord.

Jag tror att siten var från en objektivtillverkare och objektiven man valde mellan var alla från denne tillverkare. Det var en java eller flash-sida tror jag.
 
Tack! Det var den från Canon jag varit inne på för länge sen, verkar som de gjort om den lite nu för nu kan man inte välja objektiv på samma sätt som Tamron gjort sin sida.

Men det var detta jag var ute efter så tack ska ni ha! Hittar ni fler så skriv gärna det. Sitter å jämför 10mm med 18mm. Jag har två testbilder med egna kameran (350D) och dessa brännvidder men motivet i bilderna säger inte så mycket om hur mycket man får med tyvärr.

Funderar på Canon EF-S 10-22mm objektivet.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.