UGJ
Aktiv medlem
Jag har under en tid funderat på att skaffa mig en Canon 5D II framför allt för att få bättre brusprestanda, bättre sökare och bättre skärm. Jag har en 20D idag. Möjligheten med video ser jag som en rolig bonus. Jag har tänkt mig paketet med 24-105/4 som verkar vara ett trevligt objektiv. Framöver ser jag 70-200/4 IS som ett tänkt tillägg. Jag fotograferar mest mina barn men tycker också om macro och naturfoto.
Så till själva frågan - jag var och klämde på en 5D II i en fotobutik och passade på att fråga huruvida mina nuvarande objektiv (50/1.4, 85/1.8, 100/2.8 macro) var lämpliga till kameran och blev mer eller mindre avrådd att skaffa en 5D. Säljaren menade att jag skulle behöva uppgradera alla objektiv (till motsvarande L-varianter) för att göra kameran rättvisa.
Jag hade trott att mina fasta objektiv skulle funka finfint på en 5D, men är nu lite fundersam.
Vad är era erfarenheter kring dessa objektiv tillsammans med 5D II?
Så till själva frågan - jag var och klämde på en 5D II i en fotobutik och passade på att fråga huruvida mina nuvarande objektiv (50/1.4, 85/1.8, 100/2.8 macro) var lämpliga till kameran och blev mer eller mindre avrådd att skaffa en 5D. Säljaren menade att jag skulle behöva uppgradera alla objektiv (till motsvarande L-varianter) för att göra kameran rättvisa.
Jag hade trott att mina fasta objektiv skulle funka finfint på en 5D, men är nu lite fundersam.
Vad är era erfarenheter kring dessa objektiv tillsammans med 5D II?
Senast ändrad: