Annons

Lämplig lokal för gruppfoto i Stockholm?

Produkter
(logga in för att koppla)

ekequist

Aktiv medlem
Hej alla fotovänner!

Jag har en förfrågan (mest riktad till mina stockholmskollegor). Jag ska hjälpa en person att ta en gruppbild på honom och hans tre syskon (ålder 22-30) i inomhusmiljö. Syftet med bilden är att ge bort den i olika format till personens släktingar i julklapp.

Jag undrar därför om det finns någon som har några tips på lämpliga lokaler/platser i Stockholm som skulle kunna passa. Det behöver absolut INTE vara en studio. Jag har själv funderat på stadshuset, men vet inte om det är ok att fota där...dessutom är stadshuset ganska uppbokat i dessa tider pga Nobelpriset.

Är tacksam för alla tips och råd.

Vänliga fotohälsningar Martin
 
Fotoplatser

Det första jag kommer på är Kulturhuset. Där finns det stora fönster och rena väggar. Plåtar du bredvid ett fönster får du ett mjukt fint ljus. Du behöver dock lätta upp skuggorna med en blixt eller reflektor. Det enklaste torde vara att använda kamerans blixt. Se bara till att använda tillräckligt lång slutartid så att ljuset genom fönstret blir starkare än blixtens.
 
Johan Okker skrev:
Finns det inte några trevliga vrån och skrymslen på KTH:s kårkvart där uppe i backen ovanför östra station?

Efter tentapuben ikväll kommer nog de flesta skrymslen och vrån som tidigare var mysiga att vara inte riktigt lika mysiga längre... ;)
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.