ANNONS
Annons

Lämnade in kamera för kostnadsförslag - Dumt!

Produkter
(logga in för att koppla)

EleyT

Aktiv medlem
Jag råkade sabba min Canon A620, kameraväskans rem fastnade och den åkte i golvet. Kameran blev intryckt i ena hörnet men fungerade mirakulöst trots att skalet var glappt.

Lämnade in kameran på kostnadsförslag på Fotokungen på söder där jag köpte den i vintras, de tog 600:- för att ta emot den. Sedan skulle det ta ca 2 veckor. Efter mer än tre veckor ringde jag och undrade vad den skulle kosta, sedan ringde de tillbaks och sa att den skulle kosta 2160:- att reparera! Den kostade 3390:- ny!

Känner mig blåst utav Fotokungen att de inte varnade mig för att det kanske inte skulle vara värt besväret. Ringde sedan TryggHansa där vi har försäkringarna och de ersätter kameran med en ny minus 1000:- i självrisk via ett online-system. Alltså då kan jag få en ny likadan för 1000:- men till saken hör att då såg jag att det är just Fotokungen som är leverantör till försäkringsbolaget! Då kände jag väldigt blåst!!

Så just nu är jag irriterad att jag överhuvudtaget lämnade in den på kostnadsförslag, hade jag ringt TH direkt så hade jag ju inte sumpat 600:- och tre veckors onödig väntan.
 
De visste väl inte att det skulle bli så dyrt förrän en tekniker hade tittat på kameran? Och att ta betalt för kostnadsförslag är väl inget konstigt? Det är ju ett jobb de gör. Att det tar tid är självklart trist.

Du skriver själv att den funkade, då blir det ju ännu svårare att bedöma innan om det är lönsamt eller inte. Hade du lämnat in kameran i smådelar i en plastkasse hade de nog kunnat avråda dig direkt.

Det låter mest som om Fotokungen är budbärare av dåliga nyheter, inte orsak til de dåliga nyheterna.
 
Kanske överreagerar jag på grund utav att jag är så fruktansvärt irriterad på att jag var så dum att lämna in kameran på kostnadsförslag innan jag pratat med försäkringsbolaget.

Men Fotokungen kan ju iaf vara väldigt nöjda, de får sälja samma kamera två ggr till mig samt förtjänst på kostnadsförslaget.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.