Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Lägga in bild i Galleri FS?

Produkter
(logga in för att koppla)

Majsilojsan

Aktiv medlem
Skulle lägga in en bild i Galleri FS och då står det att jag skickat in max antal bilder och kan lägga in igen tidigast 2009-01-23. Skulle lägga in en bild idag 2009-01-24 och då står det att jag inte får lägga in igen förren 2009-02-07. Har varit så tidigare också. Varför förskjuts datumet utan att jag lägger in nån bild?

Förmodligen har du lagt in bilder i någon av kritikpoolerna, jag tror att regtlerna säger att man får bara lägga in 2 bilder/7- dagarsperiod.

Detta tycker jag är en dum regel, det är begränsat antal medlemmar på fotosidan så urvalet av bilder är stundtals ganska dåligt. Många av bilderna som läggs i kritikpoolen skulle må bättre av att inte hamna där. Om man hade lättat på denna regeln något så hade de med bra bilder kunnat få in fler bilder, bieffekten är väl att antalet dåliga bilder ökar lika mycket. Men åtminstonne hade man chansen att hitta fler bra bilder.

På flickr.com finns det hundratals, om inte tusentals pooler/grupper. Det kan vara svårt att synas i det bildflödet som ibland är där, men kvalitén på de som är bra är väldigt hög. På det sättet tycker jag den sidan är bättre. Dessutom borde fotosidan titta lite på uppladdningsproceduren på flickr och lära sig lite av den.

Hlsn JL

Detta har drabbat mig också tidigare. Jag tror att det beror på att det ligger så många bilder inne i galleriets sluss att den som man lade in i poolen senast inte har fått avslag/kommit i i galleriet. Kan det stämma?

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar