Annons

Kvarglömd Nikon D70 ombord på flyg till Prag

Produkter
(logga in för att koppla)

polarhund

Aktiv medlem
Hejsan!
Först vill jag beklaga att jag medvetet lägger den post lite fel, fritt forum vore väl det bästa men då syns den inte på senaste listan...

Hur som helst så har jag framför mig nu en st Nikon D70 med ett 18-70 framför mig som den rättmätige ägaren glömt ombord ett flyg från Arlanda till Prag den 24:e maj 2006.

I brist på uppgifter om ägaren så tänkte jag slänga upp en post här om det skulle råka vara så att han/hon besöker fotosidan. Eller om fotosidans medlemmar kanske har något tipps på hur man kan få tag på vederböranda. Jag inser risken för att få en massa mail om att "det där är min kamera" från diverse lurendrejare och annat löst folk, så jag kan säga det med en gång att jag (eller rättare sagt jag eller mina kollegor på jobbet) kommer att kräva en bra beskrivning av kameran samt ett uppvisande av boardincard eller annat som styrker att vederbörande flugit med den flight som kameran hittades ombord på.

Så om du eller någon som du känner har glömt den här kameran, kontakt antingen mig eller ännu bättre flybolaget och be om kontaktuppgifter till dess handlingagent på Arlanda.

Mvh Jesper
 
Mer sådant!

Den e inte min, men jag vill tacka dig för att du är en sådan ärlig person! Fler som du, och världen vore bra mycket bättre! (Förlåt för OT)
 
Är det inte smart att bara lämna in den till polisen,, efter en väntetid så är den kanske din.

Får du tips till eller kontakt med ägaren så tipsar du bara vidare till polisen...


MVH Niclas,
 
Japp

Efter mycket detektivarbete så har kameran återfått sin ägare, eller vice versa... Det tog en dryg vecka men bättre sent än aldrig som det heter.

/Jesper
 
Underbart! Skulle jag tappat min kamera, skulle jag bli överlycklig om någon tog sig tid till att spåra upp mig!
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.