Nej det är inte bara du som tycker det, här har du en gnällig typ till!
Vet inte om det är så att folk passerar mjukstarts gruppen lite för snabbt men idag är det få bilder jag ens klickar upp för att titta på som verkar intressanta.
Jag kan ibland bli förvånad över att en bild hamnar i kritikpolen överhuvudtaget.
Det är snart bara galleri FS som är någonting att ha.....eller var jag lite väl tuff nu?
Nej men helt klart ett intressant fenomen som är värt att diskutera.
Man kanske skulle haft fler kategorier som man kunde utvecklas i? Ex. 3-5st grupper och du kan inte gå vidare till nästa grupp självmant utan du blir ditröstad av andra. Om en bild kan ges ex. fem stjärnor så kunde det vara ide om minst fem röstar en femma på den bilden. Du måste ha minst fyra bilder med full pott innan du kan avansera till nästa grupp osv. svårighetsgraden ökar precis som det ska vara.
Detta är inte skrivet som något elitistiskt tänkande utan mer som att folk som vill se bilder av lite bättre kvalitet kan välja att bara titta i ex. kategori 4-5.
Fotografer som vill bli bättre kan använda det som en hjälp eller ett verktyg för att utvecklas.
Man sporras ju lite av att tävla med sig själv, inte så mycket mot andra fotografer.
alla som hållit på med foto några år vet ju om att de första bra bilderna man tar, även om man själv just då tycker att det är en kanonbild, knappast ens skulle platsa bland de sämsta man tar några år senare.