Annons

Kvalitet hos kaffebrus?

Produkter
(logga in för att koppla)

Johan Carlström

Aktiv medlem
Man kan köpa ett sådant paket;

2st 300W-blixtar av metall
2st softboxar 80x120cm
2st rejäla luftdämpade stativ på 3m
2st 84cm vita paraplyn
2st skyddskåpor

Info om blixten:
300w/s
GN 55
Steglös effektinställning mellan 1/32 till full effekt
Laddar på 0.8-2 sek, oftast snabbare
5600K
Strömkablar och synkkablar ingår (12V med pc-kontakt).
Triggas med synkkabel, med testknapp eller med den inbyggda slavcellen.
Modelling Light - 150W
Storlek - 130x126x330mm
Vikt: 2,3 kg/st
-------------------------

hos kaffebrus. Jämfört med Elinchrom etc som cyber och scandinavia säljer är det väldigt prisvärt sett till styrka, vad man får av tillbehör mm. Nu undrar jag, är det nån hake, är det här bra grejjer. Har själv alldrig använt blixtar och tycker det låter som ett toppen startpaket!
Mvh Johan
 
Det är många av oss som har dom blixtarna och är helt nöjda med dom. Rejäla pjäser med metallhölje och inte hopgjuten plast.Jämför jag med Elinchrom så laddar dom något långsammare men fortfarande snabbt.
Stativen är mycket stabila och imponerar i kvalitetskänsla oavsett prisklass. Softboxarna fungerar men dom jag fick var 90X60 cm. Sedan kom det med några paraplyer som jag aldrig använt. Dom kommer med en rejäl väska till blixtarna och en till stativen.
Tillbehörsutbudet är enormt då reflektorfästet är kompatibelt med Bowens.
Mycket prisvärt är min bedömning efter 4 månader med dom.
 
Det finns mängder av trådar som behandlar det här ämnet.

Tänk på att du får vad du betalar för. Bara för att det är ett gediget hölje och hög effekt betyder det inte att allt är av kvalitet. Komponenter, reglage, blixtrör, stabilitet, laddningstid, lager i fläktar, fästen m.m.... allt varierar MYCKET i kvalitet med priset.

Sedan betyder ju inte lägre kvalitet att grejjerna är värdelösa. För de flesta duger de alldeles utmärkt! Bara så du tänker dig för...

Mvh /Peter
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.