Joakim.e
Aktiv medlem
På kort tid (inom en vecka) har två st externa hårddiskar av Western Digital rasat för mig. Förhoppningsvis ska bilderna finnas OK på ett tredje ställe, eftersom jag brukar ha tre sparade diskar vilket ju visar sig vara helt nödvändigt. Börjar bli luttrad. Finns det egentligen några bra externa diskar? Hade först Iomega elements. Diskarna funkade men kontakterna glappade och mitt i läsningar kunde de bara stänga av sig vilket resulterade i dataförlust om man höll på att kopiera från minneskort. Har sedan haft en Western Digital elements som ännu funkar. Två nyinköpta WD elements resp WD My book essential på 750 resp 1000 Gb har dock nu rasat inom ett par veckor från köpet. På My Book så strömförsörjs enheten överhuvud taget inte. WD elements snurrar inte disken på, om det ligger ström på vet jag inte eftersom det inte finns ngn lampa. Datorn hittar enheten men säger att jag ska sätta in en disk i den, dvs den hittar inte hårddisken. Vad göra? Gå och köpa Velvia och ladda F801-n eller finns andra förslag?
Hälsningar
Joakim
Hälsningar
Joakim