Annons

kvalite på 360 objektiv

Produkter
(logga in för att koppla)
Tittar man på testbilderna så ser det inte speciellt bra ut.

Jag skulle ta flera bilder och klistra ihop dom istället om jag någonsin skulle vilja ta ett 360graders panorama.
 
jo det ser lite luddigt ut.. har du tips på nån bättre glugg?? finns ju kameror som scannar ett varv på 15min, men dom kostar skjortan.. Borde finnas nåt mellanting??
 
Det skulle vara svårt att arbeta med en sånt pinne ute på fältet och det hela skulle sluta med att du skulle kasta den i supptippen eftersom det hela projiceras med en spegel ned åt och rättats till på elektronisk väg. spegel ger reflectioner och bli stöt,böjd samt efter en viss tid skulle den få massor med repor, putsmärken och sånt,

Jag tror att bildkvaliten är dåligt med men det syns inte på dator som kanske ni vet att vad den elektroniska bilhantering ger är bara en "joke"! Jag tror inte heller att de är uppe på en 135mm filmkvalite men om de har lyckats i det senaste året så kostar det skerligen multum. Jag vet ej för att jag har lagt av att följa den elektroniska utveklingen sen ett år sedan. Det är inte intressant för min del!

Men det finns något här

http://perso.orange.fr/panorama/pages/galler_ca_e.html
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.