Hoffie
Aktiv medlem
Hejsan!
Jag har nyss blivit antagen till kursen Digital bildbehandling som hålls av moderskeppet.se på Högskolan i Jönköping.
Jag hade dock förträngt att kurslitteratur måste införskaffas, min egen erfarenhet är dock en mycket kurslitteratur är överflödig och att det räcker gått och väl med föreläsningsanteckningar och eventuellt material som tillhandahålls av läraren.
Den litteratur som enligt listan ska införskaffas är följande:
Kelby, Scott (2007). Photoshop CS3 för digitalfotografer. Pagina 474 s
Bergström, Bo (2002). Bild - Budskap. Carlsson 160 s
Bergström, Bo (2007). Effektiv Visuell Kommunikation. Carlsson 315 s
Karlsson mfl (2008). Bildbehandling – en Wiki. Pixelplaneten.se 100 s
Kelby's bok hade jag tänkt köpa ändå, så den vållar inga problem. Men de övriga böckerna, är det någon som läst kursen och vet om böckerna är bra och hur mycket man överhuvudtaget använder dem.
Hur fungerar det med programvara, tillhandahålls någon provversion av Photoshop eller får man bekosta det själv?
Tack på förhand
God fortsättning
Jag har nyss blivit antagen till kursen Digital bildbehandling som hålls av moderskeppet.se på Högskolan i Jönköping.
Jag hade dock förträngt att kurslitteratur måste införskaffas, min egen erfarenhet är dock en mycket kurslitteratur är överflödig och att det räcker gått och väl med föreläsningsanteckningar och eventuellt material som tillhandahålls av läraren.
Den litteratur som enligt listan ska införskaffas är följande:
Kelby, Scott (2007). Photoshop CS3 för digitalfotografer. Pagina 474 s
Bergström, Bo (2002). Bild - Budskap. Carlsson 160 s
Bergström, Bo (2007). Effektiv Visuell Kommunikation. Carlsson 315 s
Karlsson mfl (2008). Bildbehandling – en Wiki. Pixelplaneten.se 100 s
Kelby's bok hade jag tänkt köpa ändå, så den vållar inga problem. Men de övriga böckerna, är det någon som läst kursen och vet om böckerna är bra och hur mycket man överhuvudtaget använder dem.
Hur fungerar det med programvara, tillhandahålls någon provversion av Photoshop eller får man bekosta det själv?
Tack på förhand
God fortsättning