Annons

Kurs med D100

Produkter
(logga in för att koppla)

Shonas

Aktiv medlem
Hej på er!

Denna sida kanske har varit uppe tidigare, men i så fall får ni se den igen. Nikon skall ha kurs på sina skanners, D100 och Nikon Capture. Det tråkiga är att de kommer hållas i städer en bit från Växjö....Helt klart hade det varit roligt att fått vara med och lärt sig allt en gång för alla....Jag vet någon som stryper mig om jag betalar både avgiften plus resa i dessa tider...

Hoppas värmen håller i sig...

Jonas

http://dschool.nikon.se/
 
dyrt..... 1495 för att få en genomgång av menyerna.... en genomgång av Nikon View, dvs EJ Nikon Capture...


Mvh
Johan
 
Hohojojoj...1900:- för 4 timmars 'utbildning' i kamerans inställningar. Dessutom i princip helt avsedd för amatörer. Väl magstarkt.
Helt klar är dock att det finns ett större och större behov av digitalfotokurser. Konstigt att man ännu inte sett mer av detta. Hmmmm...
Jag skulle kunna själv hålla en kurs för samma pengar hela FEM timmar :) fast för Canon då förstås.
 
.... i princip är jag en amatör..:)

Nej då jag får ju massor av hjälp av er så jag får klara mig med det..... Ni kan säker bauta mycket mer än de där på Nikon :)... ( nu kan jag göra smile gubbar också :)....

Jonas
 
Jag såg oxo den där kursen!
Hade planer på att gå, det finns säkert saker med kameran som kan vara värt att lära sig. Hur fick du intrycket att kursen var för "amatörer"?

Iså fall är det ju snopet om man betalar såpass mycket för saker man kanske redan kan?

Däremot scannerkursen kanske är något för mig?

Jag har en Coolscan 4000, som jag aldrig får ordning på...lat, kanske...
 
....Det var Mats som skojade till det lite före mig....

Kanske finns någon här som bor i Växjötrakten som kunde visa mig hur D100 funkar så skulle den personen få en extra julklapp av tomten jag lovar.....

Jonas
 
picturethis.nu skrev:
... Hur fick du intrycket att kursen var för "amatörer"?
Hur? Samtliga kurser är kvällstid...

"Vi går igenom menyerna i Nikon D100, vilka funktioner som är speciella för digital fotografi samt vad man bör tänka på när man tar bilder. Målet är att du ska kunna utnyttja kamerans fulla kapacitet. Vi visar också hur du kan anpassa kamerans inställningar efter dina önskemål och går igenom programvaran Nikon View, som levereras med alla Nikons digital kameror."

Ett proffs som köpt kameran har oftast en hel del att komma med själv. För att förstå och hitta inställningar väljer han/hon knappast kvällskurser för, men det är klart, det kan ju vara ett'nybörjarproffs'

Kursen är säkert super. Priset för en enda kurskväll tyckte jag var i hutlösaste laget dock.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.