Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Kunskap i bildhantering.

Produkter
(logga in för att koppla)

annaweb

Ny medlem
Efter att ha följt några intressanta trådar här på forumet inser jag att mina digitala bildhanteringskunskaper är något bristfälliga. Det är därför svårt att hänga med i tankegångar och diskussioner alla gånger.

Jag skulle därför vilja ha tips på bra siter i ämnet, och kanske bra böcker, som tar upp bildformat, komprimering, bildhantering(ffa Photoshop) osv. Helst då på en grundläggade nivå, och välskrivet förstås;)
 
En bra bok för Photoshop är ju Photoshop 7 Bibeln (eller för 6:an om du har den versionen)

Jag köpte min från www.bol.se, den kostade 404:- och är på 1080 sidor...
ISBN: 9163607433
 
Är Photoshop 7 Bibeln på svenska??...titeln låter ju så men man kan ju aldrig vara för säker...Står inget om det på hemsidan du nämde..

Rille
 
Tog reda på författare själv, vilket ju inte var så svårt ;)
Hittade boken på Amazon för $27, så det var ju överkomligt. På engelska förvisso, men det är också överkomligt :))

//anna
 
Hej

Lär dig photoshop på x dagar är bra, jag kan påstå väldigt bra.

Medborgarskolans kursmaterial var både billigt och bra.

JAg har biblen som nämns, men tycker nog att den börjar en bit upp och är mer en referensbok, även om den är bra skriven. Men den är seg att läsa för att lära.
 
Det har kommit ut en ny tidning som heter DigitalFoto med första numret får man en gratiskurs i photoshop. Både tidning och kurs verkar bra.
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.