Annons

Kunnig,vänlig själ sökes ang import från Usa.

Produkter
(logga in för att koppla)

Jay Pee

Ny medlem
Hej på er!
Verkar som jag hittat till rätt forum, äntligen. Finns säkert redan en massa liknande trådar i ämnet med jag känner att jag behöver en egen :) måste få några snabba svar och tips innan imorgon kväll då jag ska ha bestämmt mig.
Har nämligen en vän som åker till Usa imorgon kväll och jag vill beställa en kamera med honom. Han kommer besöka en kejda som heter B&H (http://www.bhphotovideo.com/).

Jag är en glad amatör som är väldigt sugen på en digital systemkamera att föreviga min sommar med. Vill ha en kamera som jag kan utvecklas med och kan se som en investering. Kommer nog mest fota porträtt, mina djur och mina kära vänner skålandes och kanske inte så mycket rörligt som sport. Har av någon anledning snöat in mig på Nikon. Men d40n känns iof lite liten i handen tycker jag, gillar dock storleken på min polares d70. Vet inte om d80 är att sikta för högt? Hade tänkt mig kanske något i prisklassen 5-6000 kr.

Om någon vänlig, kunnig själ orkar ta sig tid att tipsa om prisvärda kameror från denna sida skulle ni vara guld värd. Märke spelar ingen som helst roll. Gärna tips om det är något annat att tänka på.

MVH!
 
D80 är ett mkt. bra val. Rejäl, bra bildkvalitet, obegränsat objektivutbud och framförallt en kamera att växa med.

Bra pris får du också på Sony 300 alt. 350. Vill du ha något att sätta händerna på så satsa på ett batterigrepp.

Lycka till!
 
Tack för svaren.
Ja d80n kändes fin i handen och ni verkar vara många som gillar den. Tittade även lite på canon 450d som ligger i samma prisklass, har dock inte känt på den. Likvärdig 400d eller?

Sonypaketet dom erbjuder på sidan med 18-70 och 75-300 glugg för $599 känns ju iof väldigt prisvärt. Hur står sig Sonys menyer mot nikon och canon?
 
Jay Pee skrev:
Tack för svaren.
Ja d80n kändes fin i handen och ni verkar vara många som gillar den. Tittade även lite på canon 450d som ligger i samma prisklass, har dock inte känt på den. Likvärdig 400d eller?

Sonypaketet dom erbjuder på sidan med 18-70 och 75-300 glugg för $599 känns ju iof väldigt prisvärt. Hur står sig Sonys menyer mot nikon och canon?

Det är ju såklart beroende på person, men jag tycker att Sonys menysystem är oerhört lättarbetat. Inbyggd bildstabilisering är ju inte fel det heller...
 
Jo det handlar ju om att skapa sig en personlig uppfattning själv och inte läsa om vad alla andra tycker.

Men det står i nuläget mellan:
Nikon D60 kit 18-55 och 55-200 för $839.
Sony A300 18-70 och 55-200 för $699.

Ska ner en sista gång och klämma i affären på någon affär innan jag bestämmer mig.
 
Glöm bara inte att kolla garantin. Har för mig att det är olika regler för olika tillverkare när man köper kamera i en annan region (ex. USA/Asien etc) och sen behöver laga den i Sverige. Tror det har skrivits lite om det här någonstans på Fotosidan.
Kan vara bra att veta om något händer.
 
Jay Pee skrev:
Jo det handlar ju om att skapa sig en personlig uppfattning själv och inte läsa om vad alla andra tycker.

Men det står i nuläget mellan:
Nikon D60 kit 18-55 och 55-200 för $839.
Sony A300 18-70 och 55-200 för $699.

Ska ner en sista gång och klämma i affären på någon affär innan jag bestämmer mig.

Återigen så är jag inte helt opartisk i frågan, men t ex testade ju tidningen Kamera&Bild både Nikon D60 och Sony A200 i samma nummer och kom fram till att D60 är en perfekt nybörjar-/familjekamera medans de tyckte att A200 var en bättre hobbykamera. A300:an är ju en A200 med Live View...
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.