Annons

Kunnig,vänlig själ sökes ang import från Usa.

Produkter
(logga in för att koppla)

Jay Pee

Ny medlem
Hej på er!
Verkar som jag hittat till rätt forum, äntligen. Finns säkert redan en massa liknande trådar i ämnet med jag känner att jag behöver en egen :) måste få några snabba svar och tips innan imorgon kväll då jag ska ha bestämmt mig.
Har nämligen en vän som åker till Usa imorgon kväll och jag vill beställa en kamera med honom. Han kommer besöka en kejda som heter B&H (http://www.bhphotovideo.com/).

Jag är en glad amatör som är väldigt sugen på en digital systemkamera att föreviga min sommar med. Vill ha en kamera som jag kan utvecklas med och kan se som en investering. Kommer nog mest fota porträtt, mina djur och mina kära vänner skålandes och kanske inte så mycket rörligt som sport. Har av någon anledning snöat in mig på Nikon. Men d40n känns iof lite liten i handen tycker jag, gillar dock storleken på min polares d70. Vet inte om d80 är att sikta för högt? Hade tänkt mig kanske något i prisklassen 5-6000 kr.

Om någon vänlig, kunnig själ orkar ta sig tid att tipsa om prisvärda kameror från denna sida skulle ni vara guld värd. Märke spelar ingen som helst roll. Gärna tips om det är något annat att tänka på.

MVH!
 
D80 är ett mkt. bra val. Rejäl, bra bildkvalitet, obegränsat objektivutbud och framförallt en kamera att växa med.

Bra pris får du också på Sony 300 alt. 350. Vill du ha något att sätta händerna på så satsa på ett batterigrepp.

Lycka till!
 
Tack för svaren.
Ja d80n kändes fin i handen och ni verkar vara många som gillar den. Tittade även lite på canon 450d som ligger i samma prisklass, har dock inte känt på den. Likvärdig 400d eller?

Sonypaketet dom erbjuder på sidan med 18-70 och 75-300 glugg för $599 känns ju iof väldigt prisvärt. Hur står sig Sonys menyer mot nikon och canon?
 
Jay Pee skrev:
Tack för svaren.