Annons

Kul med tävlingar. Jmfr. med tdgn "FOTO"

Produkter
(logga in för att koppla)

Görant

Aktiv medlem
Dom har ett tema i månaden och en oväldig jury.
Verkar funka bra. Tidningen tillåter all slags "manipulering" (ordagrant..) bara det tydligt anges vad som gjorts. Bra tycker jag.

Exempel:
31 Oktober. Temat anslås.
31 November. Sista dag för uppladdning.
31 December. Vinnaren (na) anslås)

o.s.v. månad för månad.

Och nu till det som är världsunikt just här, nämligen den väl fungerande "siten" som vi har, som förstår att hantera bilder och poäng från var och en på ett förbluffande bra sätt... Så med några 1000 programrader till så kanske vi kunde få en demokratisk "Månadens Bild" (utan "jury") med ett tema varje månad.. där var och en röstar... Unikt vill jag tro.
Ett litet "pris" bör delas ut varje månad, eller ett epostat diplom.. (vore kul att få..). Varför inte i så fall även till 2:a och 3:e pristagaren..
(500 till programrader?...)

/Göran


/
 
Jag gjorde väl ett liknande inlägg för ett tag sen, angående det här med månadens bild, tycker själv att det skulle vart spännande och motiverande men de flesta var negativa till detta och tyckte inte att fotosidan skulle gå ut på nån tävling, själv tycker att det bara är att strunta i tävlingen om man inte är intresserad.
Fanns tydligen några topplistor innan, som jag själv inte vart med om, kanske skulle man göra ett nytt försök med månadens bild?

Den största nackdelen som jag ser det är väl en väldans massa mer jobb för de som gör sidan och mer utgifter.
 
De som var negativa till förslaget om månadens bild var det väl för att urvalet skulle ske bland alla bilder?

Som jag förstår Görans förslag så skall man själv anmäla sina tävlingsbilder och då kan väl ingen rimligen ha några invändningar mot tävlandet. Då kan man ju avstå precis som du skriver.

Men jag förmodar också att det är en rätt tung börda för den redan hårt belastade redaktionen.
 
Vi vill inte att redaktionen går in i väggen..

Annars så skulle det kunna vara så att man verkligen har ett "Månadens Tema" att ladda upp till.
Sedan kunde man bläddra runt där, månaden efter och dela ut sina (kanske 5) poäng. Fint tidsfördriv...
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.