ANNONS
Annons

kritik på bildspel?

Produkter
(logga in för att koppla)

schmunk

Aktiv medlem
Tjena, har gjort ett litet bildspel till min vänns bröllop. Bildspelet är nog inte färdigt och jag har lite redigering kvar att göra som t.ex. uträtningar och vissa beskäringar. Jag ska dessutom komplettera detta bildspel med ännu ett bildspel som ska innehålla upptaget ljud och bilder på gäster och spex.

http://schmunkblog.blogspot.com/2007/04/nicklas-lisa.html

Vad tycker ni? Vad kan förbättras? Vad är bra som det är?

Snyggt bildspel..

Men..

några saker som störde mig.

1. Kanske lite långt, kändes som att man kunde plocka bort ett par bilder för att få upp tempot lite och inte känna att det blev långtradigt.
Alt. att korta ner bildvisningstiden.

2. Intromusiken var riktigt vacker men blev ganska irriterad på det plötsliga "baby, baby, baby, baby, baby, baby, baby baby..." mitt i "kyrkoscenen".
Skulle hellre sett stråkarna vidare genom hela kyrkoscenen och tagit följande musik när bilderna på paret kommit utomhus.

3. Andra låten (Boyz II Men?) hade dessvärre ganska dålig kvalité på ljudet vilket störde iaf mig som sitter med hörlurar smat att jag e tveksam till låtvalet. men det är jag.

Angående låtvalet då... Det är en o samma låt, stråkarna i början är bara intro :) jag valde den låten för att brudgummen ville att jag skulle ta den eftersom det var deras bröllopswals. Jag ska försöka få in bättre kvalité på låten dock.

Personligen så vill jag nog använda en annan låt. Det är ju inte direkt min musikstil, men jag la in den på begäran.

När det gäller längden på bildspelet så tror jag det är relativt, jag tror att dem som gästat bröllopet uppskattar att det är långt medans andra som betraktar det kan tycka det är för långt. Vi får väl se, jag kan ju göra flera olika versioner :)

Tack för kritiken!

Ja, det var lite långt. Fanns bilder man kunde hoppa över. Men om man var där, så är det absolut inget problem.

Det jag tänkte på direkt var bildern när de kysser varandra (vid fältet bl.a) där du använt seriebildtagning. Själv skulle jag snabba på tiden en bild visas där, en sekund kanske fram till sista bilden i sekvensen. Nu blir det så att man vet vad som väntar, men man får sitta och vänta ut. Hjärnan hinner få långtråkigt om du förstår vad jag menar :)

mjoo... nog är bildspelet på tok för långt, eller snarare för mycket upprepningar. Visst är det mer givadne för personerna som var där, men även för dessa torde alla upprepningar kännas segt.

plocka bort betydligt mer bilder och ersätt isåfall med bilder som inte är som dom andra. tex hade du 4-5 (!) olika bilder vid blomblandskastningen och när dom stod vid ett gult fält. 1-2 hade räckt och då med helt olika vinklar positioner. Det du gjort är en väldigt hackig film.

låtvalet tycker även jag är dåligt, men du förklarade att du stod maktlös där. första bilden tycker jag gott räcker som svartvit, du behöver inte göra en färgvariant.

Om det var en begäran från brudgummen så tycker jag att du ska dela upp musiken. Dvs ta en annan "klassisk" låt i början och välja en annan version av låten.
Detta var ju som tur var inte orginalversionen

Vilket program har du använt? Bilderna "rycker" en aning nr de växlar, men det kanske är brister i mitt grafikkort.
Annars ett bra minne för berörda, kanske mer bilder av andra gäster. Finns inget som gör en människa så glad som att vara med på bild.
Eie

Trevligt bildspel som det kommr vara lika mycket åsikter om som det är beraktare

Jag tycker du skall göra ett första förslag och ge till brudparet. Ge dom en shans att ha synpunkter och föreslå eventuella förändringar. Det är ju trots allt dom ska bli nöjda med detta i år framåt.

Låt dom kaske vara med frsmför datorn. Då kommer dom också bli varse om att det är en hel del arbete bakom att skapa ett bra bildspel. Dom blir nöjda och tacksamma, du blir nöjd och glad av att veta det. Alla nöjda!

Stefan

Brudparet är helnöjda. Dem gråter varje gång de ser det. Dem ser inte dem brister som petiga FS läsare ser.

Men jag postade här så att dem petiga FS läsarna kunde ge mig lite kritik så att jag kan göra det ännu bättre. Kanske mest för min egen skull.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar