Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Kristiflygarehelgdagen - vad tusan göra då?

Produkter
(logga in för att koppla)

RolandM

Aktiv medlem
Sådär jag. Nu var dagen mitt i veckan som är helgdag här. Den började med en halvdags arbete och fortsatte sedan till Stendörren utanför Nyköping, för nätra skärgårdsupplevelse, där även ett sjödrama utspelade sig.

Då är det alltså torsdag i morgon. Något ska fotograferas inom en radie av ungefär 12 mils avstånd från Stockholm. Frågan är bara vad?

Staffan skrev:
Välkommen till stan.
Vad är det för kongress, nåt spännande?

Spännande vet jag inte, men det är riksmöte för Missionskyrkan, Baptistsamfundet och Metodistkyrkan samt deras tre ungdomsförbund. Över 1500 ombud och 700 övriga deltagare.

Den tidningen jag jobbar på gör en 24-sidig tidning varje dag på kongressen.

Johan> Helt klart ett intressant alternativ,, den där urskogen. Hoppas på fukig väderlek i morgon :)

Sjödramat bestod i att en fritidssegelbåt slet sig från en förtöjning och Naturvårdsverkets räddningspatrull ryckte ut, gjorde en bogsering samt förtöjde ordentligt. Alltså en helt typisk rubrik i kvällspressen för detta hjältedåd.

ANNONS