ANNONS
Annons

Krashande photoshop!

Produkter
(logga in för att koppla)

Walle

Aktiv medlem
Sitter och försöker slutföra ett panorama i photoshop..sista delen i stitchningsprocessen.

Problemet är det att när jag har jobbat i mellan 5 och 10 minuter så panikstannar datorn.
Det är inte så att photoshop krashar, utan datorn bara tvärdör...efter ett par sekunder så kan jag starta datorn igen.

Det är en HP pavilion zd7000 laptop med 3.2Ghz proccessor och 512MB i ram. Hur mycket cache den har kommer jag inte ihåg.

Har kollat så att fläktarna fungerar som de ska, och att det inte sitter damm i kanalerna.

Problemet har inte uppstått tidigare, utan bara med den här bilden. Det är i.o.f.s. den mest höguplösta bilden jag har jobbat med i PS...den är en sammanfogning av 6 bilder från min 10D

Vad kan vara problemet tro? Nån som har råkat ut för nåt liknande innan?

"lustigt"

Här sitter jag med min så gott som splitter nya HP Pavillion zv5000 laptop som just startats om efter sin 5:e eller om det är 6:e krasch för idag.

Min dator är dock inte lika selektiv som din utan verkar hata lite alla möjliga program och även vissa internetsidor.

Inga problem med vare sig fläktar eller annat jox här utan den bara tvärdör (nåja, datorn hänger sig så jag får ta ur batteriet för att ens kunna starta om). Tilläggas ska även att jag även har en stationär HP Pavillion som aldrig någonsn betett sig såhär och jag är ingen "oj vad tryckte jag nu på för knapp"-person som lyckas sabba dator efter dator...

Hoppas du får ett vettigare svar än jag kunnat ge dig och att din dator "kryar på sig".

/mie

Edit: fixade stavfel

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar