Annons

Kraftigt paraply

Produkter
(logga in för att koppla)

kpt

Aktiv medlem
Jag köpte ett Elinchrome-paraply förra veckan och använde det utomhus: vinden tog tag i det och fällde hela uppställningen så att paraplyets mittstång vek sig (tunn aluminium). Det gör iofs inget för de kostar bara ett par hundra, men jag är nu på jakt efter paraplyn som är rejält byggda.

Förslag?
 
peter_wahlström skrev:
Profoto´s paraply håller bra kvalitet. Är dock inte säker på om de passar elinblixtar...?!

Mvh /Peter
Peter, håller helt med, Pro paraply är det bästa marknaden har idag och passar Elinchrom. Om det inte går att få in i själva blixtskallen så får man använda bygeln under.

// Anders
 
...Då låter det som du skulle satsa på lite pro-paraflax! =o)

105cm vitt paraply ligger runt 750 + moms.

Då har du bra grejjer sen....!!

mvh /Peter
 
jaja... Ju större desto bättre.... :eek:)

...men dubbelt så dyrt... Smakar det så kostar det. hehe.

Annars är profoto´s magnumreflektorer väldigt mumsiga.... den minsta är 150cm. Men då kostar det iofs ännu lite till... Paraplyer ska man ju ha ändå... =o)

//
 
Jo, jag hade tänkt att inte behöva köpa fler vita paraplyer efter detta. Så utslaget på resten av mitt liv så blir kostnaden rimlig.
Och Pro har ett mycket intressant tillbehörs sortiment. Håller med igen. Ångrar nästan valet av Elinchrom. Men bara nästan. :))
 
AndersLindewall skrev:
Och Pro har ett mycket intressant tillbehörs sortiment. Håller med igen. Ångrar nästan valet av Elinchrom. Men bara nästan. :))

Skyll dig själv... ;o) hihi. *retas*
Det går ju alltid att byta upp sig...

Blixtarna i sig är nog hugget som stucket. Men tusan vilken skillnad det är på tillbehören... Jämför bara pro´s raster med elin´s raster. man tror knappt det är sant hur de kan sälja sånt skräp när man är en såpass relativt stor tillverkare.

//Peter
 
peter_wahlström skrev:
Skyll dig själv... ;o) hihi. *retas*
Det går ju alltid att byta upp sig...

Blixtarna i sig är nog hugget som stucket. Men tusan vilken skillnad det är på tillbehören... Jämför bara pro´s raster med elin´s raster. man tror knappt det är sant hur de kan sälja sånt skräp när man är en såpass relativt stor tillverkare.

//Peter

Såg att du kör eos D10. Good for you!
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.