Annons

krånglig gästbok

Produkter
(logga in för att koppla)

elin f

Aktiv medlem
den här frågan har säkert varit uppe förut, men jag har inte sett nån sån diskussion själv...

när jag skriver ett inlägg i någons gästbok och den personen svarar hamnar svaret i den personens gästbok och inte i min. vore ju mycket smidigare om svaret hamnade i min gästbok. som det är nu måste man ju komma ihåg vilka gästböcker man skrivit i och titta på dem för att se om man fått nåt svar. lätt att missa inlägg! det bästa vore om svaret syntes i bådas gästböcker, eller?
 
Jag vet inte om det enbart är för betalande medlemmar, men jag får ett email när någon har besvarat min kommentar i dennes gästbok och vice versa.

/ Marcus
 
Betalande medlemmar kan använda bevakning för att få mail vid ny, samt mail vid svar på inlägg.

Men ang svaren så är ju inte Gästboken tänkt att vara ett "diskussionsforum", eller ett verktyg för att föra en dialog mellan två medlemmar - allt som skrivs i Gästboken är ju dessutom publikt.

Egentligen är det kanske fel att ha en svarsfunktion i gästboken överhuvudtaget, vi kanske skulle slå på funktionerna för personliga meddelanden istället om det nu är en tvåpersonskommunikation man är ute efter och inte vill använda email.
 
clindh skrev:


Men ang svaren så är ju inte Gästboken tänkt att vara ett "diskussionsforum", eller ett verktyg för att föra en dialog mellan två medlemmar - allt som skrivs i Gästboken är ju dessutom publikt.

Men gör det så mycket om man använder gästboken som "diskussionsforum" eller för att bara hålla kontakten med folk? Det är ju trots allt ens egen gästbok. Den borde få användas som man vill tycker jag. Annars skulle en ny plats för
personliga meddelanden vara bra (om nu inte gästboken ska vara en sån plats). Det känns rätt omständigt att kommunicera via mailen.
 
en vanlig konventionell gästbok skriver man i för att tacka eller liknande, antar att det är tänkt samma här.
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.