Annons

Kortläsare och UDMA7

Produkter
(logga in för att koppla)

Danne B

Aktiv medlem
Startar denna tråden efter önskemål, då fler kan vara intresserade av detta.

Har flera CF-kort av Sandisk Extreme PRO och de ligger på 90MB/s och 160MB/s.
160MB/s korten är mycket slöare att tanka ur, då de "hackar/stannar upp" under överföringen och enbart kommer upp i 20-40MB/s vid överföring av bilder/RAW filer.
Vid filmfiler går det däremot undan.

De 90MB/s kort jag har ligger på runt 70MB/s vid överföring, oavsett bilder/film.

160MB/s korten är av UDMA7 och kräver att man har en USB3-kortläsare och dator med detta också, samt att man har en snabb hårddisk/SSD.

Själv har jag Lexars USB3-kortläsare som har stöd för UDMA7, USB3 på moderkortet och SSD, samt en stark processor och mycket minne. Alla komponenter ligger i "övre" segmentet, så ingen skit.

Så varför kommer inte korten upp i mer än 20-40MB/s vid överföring av bilder, men vid överföring av film?

Är det någon som har fått dessa kort att fungera som de ska och vad använder ni för kortläsare i så fall?
 
Har du den senaste Firmwaren i din kortläsare? Annars laddar du ner den från Lexars website. Jag har samma kortläsare och installerade en nyare firmware än den som var där från början
 
Har du den senaste Firmwaren i din kortläsare? Annars laddar du ner den från Lexars website. Jag har samma kortläsare och installerade en nyare firmware än den som var där från början

Tackar för svaret! Det hjälpte med den nya firmwaren. :)

Visste inte ens att det fanns firmware till kortläsare. :p
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.