Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Kortläsare med FireWire onödigt med Microdrive?
- Trådstartare muster
- Start datum
avlsutad110823
Avslutat medlemskap
Hej
Det är skillnad som natt o dag.
En Microdrive är inte speciellt mycket långsammare vid läsning än de flesta CF kort o iregel snabbare vid skrivning av större filer.
Det är mycket stor skillnad vid nerläsning. Hadde tidigare en USB 1,Sandisk men nu en FW läsare till mina Microdrivar.
Roine
Det är skillnad som natt o dag.
En Microdrive är inte speciellt mycket långsammare vid läsning än de flesta CF kort o iregel snabbare vid skrivning av större filer.
Det är mycket stor skillnad vid nerläsning. Hadde tidigare en USB 1,Sandisk men nu en FW läsare till mina Microdrivar.
Roine
alcedo [E.F.S]
Avslutat medlemskap
Köpte en USB2-läsare idag (SanDisk, tar 6 korttyper). Det går MYCKET snabbare än att tanka från kameran. Köp! )
Dadigan
Avslutat medlemskap
muster skrev:
Ja, önskar jag hade USB 2.0 kompatibilitet i min maskin men den är för gammal för det...
du kan väl skaffa ett usb 2.0 kort?
ThomasT
Aktiv medlem
Dadigan skrev:
du kan väl skaffa ett usb 2.0 kort?
Tillägg:
priset på ett sådant är 150 spänn på clasohlsson.
UrbanJ
Aktiv medlem
humbug skrev:
Jag har problem med min microdrive och läsare. det fungerar aldeles utmärkt att föra över bilder från kameran, men från microdriven blir det bara felmeddelande som säger att det inte går att läsa kortet...
Några förslag?
Stödjer läsaren Compact Flash Typ2 ??
Sen kan det vara att Microdriven kräver mer ström för att det skall funka, så det är noga med att dom klarar Typ2.
humbug
Aktiv medlem
det är en sådan läsare http://zebramedia.biz/product_info.php?products_id=41&osCsid=fa7a186b411f32d2dc01d3b42d03e0ea
Vad jag ser klarar den CF II.
Jag kan titta på kortet och bläddra och så, men när den skall föra över t.ex. fungerar det inte...
/J
Vad jag ser klarar den CF II.
Jag kan titta på kortet och bläddra och så, men när den skall föra över t.ex. fungerar det inte...
/J
Proboarder
Aktiv medlem
http://zebramedia.biz/product_info....d=509&osCsid=fa7a186b411f32d2dc01d3b42d03e0ea
sån har jag, fått två exemplar, dom vägrar fungera med mina microdrive. :/
Orkar läsa 10MB ungefär, sen dör den. Vägrar läsa o jag får ett fel i windows om att skrivningen / läsningen inte fungerade.
Orkar läsa 10MB ungefär, sen dör den. Vägrar läsa o jag får ett fel i windows om att skrivningen / läsningen inte fungerade.
humbug
Aktiv medlem
Proboarder skrev:
http://zebramedia.biz/product_info....d=509&osCsid=fa7a186b411f32d2dc01d3b42d03e0ea
Precis så uppför sig min med. Har du testat att köra kortet i någon annan läsare?
/J
Proboarder
Aktiv medlem
Jadå. fungerar helt perfekt
Upptäckte nu att den behöver mera spänning från PCMCIAkortet till laptopen, så imorgon ska ja testa det. mao, ge PC-carden mera spänning och kolla om den kan läsa..
Upptäckte nu att den behöver mera spänning från PCMCIAkortet till laptopen, så imorgon ska ja testa det. mao, ge PC-carden mera spänning och kolla om den kan läsa..
Linmajon
Aktiv medlem
Hur gör man det? Någon inställning, eller måste man löda på en kabel någonstans med ett extra kraftaggregat?Proboarder skrev:
Jadå. fungerar helt perfekt
Det låter konstigt i vilket fall. Min Ipod (med större HD) både snurrar och laddas samtidigt från firewire. Har inte testat med laptop iofs.
Proboarder
Aktiv medlem
Finns ett uttag på kortet, fick en strömladdare till USB2 PC-cardkortet jag precis köpte, och den verkar fungera till firewirekortet också, där står det att den kan behöva mera matningsspänning ifall den ska driva "tyngre" saker.