Annons

kortläsare funkar inte?

Produkter
(logga in för att koppla)

Forslund

Aktiv medlem
Min kortläsare från zebramedia ska vara en plug and play enhet. Men när jagkopplar in den så säger datron att den inte känner igen läser. I manualen står det att drivrutiner inte ska behövas. Vad göra?

Vad Göra? Börja med att berätta vad du kör för dator? MAC/PC? XP?

Om XP så behöver du SP2 för att få de senaste USB2 drivrutinerna.

Mvh Lazze

När du pluggar in den så ska det inte hända någonting förrän du sätter i ett minneskort.

Kolla så att enhetsbokstaven eller om det är fler bokstäverna inte redan är upptagna.
USB enheter brukar ibland vilja lägga sig på första bästa enhet efter CD:n. Dvs ofta E:\. Om något annat redan finns på E:\ uppstår problem.
Kolla under den här datorn - hantera - diskhantering - där brukar alla anslutna enheter finnas och där går det också att ändra enhetsbokstaven.

Lycka till!

Tack för all hjälp

portarna funkar som de ska. Kör skrivaren på dem.

Provade att byta det som ligger på E: till G: men det hände ingenting. Det står fortfarande att datorn inte känner igen enheten när jag sätter in den..

Senast ändrad:
Standardfelsökning är att sätta kortläsaren i en annan dator och se vad som händer där. Funkar den där är det nåt strul med övrig hårdvara/mjukvara funkar den inte på annan burk så är det antagligen fel på kortläsaren, gå och byt.

Kolla även tillverkarens hemsida om det är så att det uppstått problem efter det att manualen trycktes, till ex. att sp2 strular till det.

Nu "löste" jag det. Slängde ut den och köpte en ny:).

Den funkar på pappsens dator så det var inte helt bortkastade pengar:)

Jupp, jag köpte ett usb 2 kort och en usb 2 läsare av zebramedia för några månader sedan. Ingen av dom fungerade. Och deras idiotiska kundtjänst har bara öppet till klockan 15:00 på vardagar. Och jag slutar halv fem :/ Så jag var tvungen att glatt gå i väg och köpa nya grejor.

Damn Zebramedia!!!!

ANNONS
Götaplatsens Foto